Головна » Статті » Методичні матеріали » Методичні матеріали для школи [ Додати статтю ]

Активізація пізнавальної діяльності на уроках географії. Уроки в ігровій формі
  Активізація пізнавальної діяльності на уроках географії. Уроки в ігровій формі
Малащенко Людмила Миколаївна, вчитель географії
Шкільна географія давно перестала бути «чисто номенклатурним предметом». Учні оволодівають основами тепер не тільки географічною, а й суміжних з нею наук, у тому числі і екологією. Широта освітньо-виховної завдання предмета, словом, шкільна географія розвивається і вдосконалюється. І моє головне завдання прищепити любов, інтерес до предмету, до науки. Головним вважаю удосконалювати урок, тому що і навчання, і виховання, і прищеплення інтересу і багато іншого йде через урок і тільки через урок. І в цьому допомагають нестандартні типи уроків.
Нетрадиційні форми проведення уроків (рольові ігри, прес-конференції, дослідження, подорожі тощо) вже досить міцно увійшли в роботу моєї системи. Вони дають можливість не тільки підняти інтерес учнів до досліджуваного предмета, науці, а також розвивати їх творчість і самостійність, навчати роботі з різними, найнезвичайнішими джерелами знань. Сама організація такого уроку підводить учнів до необхідності творчої оцінки досліджуваних явищ, особливо результатів діяльності людини, тобто сприяє виробленню певного позитивного ставлення до природи.
У процесі проведення цих уроків складаються сприятливі умови для розвитку умінь і здібностей швидкого мислення, викладу коротких, але точних висновків. Інтерес до роботи викликається і незвичайною формою проведення уроку (імітується, наприклад, зал засідань прес-конференції), ніж знімається нескінченна традиційність уроку, пожвавлюється думка. Такі заняття дозволяють ширше запроваджувати елементи цікавості, що також підвищує інтерес до предмета.
Нарешті, нетрадиційні форми уроків містять в собі необмежені можливості у справі ліквідації перевантаження учнів домашніми завданнями шляхом використання різних способів вивчення нового матеріалу на уроці. При цьому анітрохи не зменшується необхідний рівень різнобічних наукових знань. Більше того - широко використовується додатковий матеріал. Уроки, як правило, вимагають від учнів зосередженої самостійної роботи і міцних опорних знань.
Географічні диктанти, чайнворд, тести застосовуються на будь-яких етапах перевірки знань: при первинному закріплення вивченого, в самостійної та домашньої роботи учнів, а також при вивченні нового матеріалу. Учні, які добре засвоїли суть цих форм роботи, із задоволенням складають самостійно кросворди, диктанти, тести за допомогою карт, підручника, додаткової літератури, що сприяє формуванню більш високого рівня освіти та розвитку.
Наприклад: Урок-дослідження у вигляді конкурсу «Почемучек». Хлопцям все цікаво знати важливо не тільки де? Але і чому? Виявлення причинно наслідкового зв'язку.
· Чому запалена свічка швидше гасне під маленькою банкою, а під великою горить довше? · Чому влітку вдень біля поверхні Землі повітря тепліше? · Чому брудний сніг тане швидше? · Чому відбувається рух повітря? · Чому утворюються хмари? · Чому починає падати дощ? · Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? · Чому відбувається зміна пори року? · Ати-бати йшли солдати і потрапили на (Карпати) · Отримали ви наказ відшукати гори (Кавказ) · Шукав красуню царівну королевич Єлисей, так до моря Карському прагне дуже бурхливий (Єнісей) · У мого дядька є балалайка, на південь від Томська тече (Басандайка )· Назва якої річки у Вас в роті? (Десна - пр. Дніпра) · Назвіть найгарячішу Землю? (Вогняна Земля) · Який затока має назву ножа (фінська) · Який острів заявляє, що він у спортивному одязі (Ямайка) Категорія: Методичні матеріали для школи | Додав: wiktor (15.01.2010)
Переглядів: 11662 | Теги: ігрові форми, школа, актуалізація, географія | Рейтинг: 5.0/1
Матеріали по темі:
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar