[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]


  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Го - географічна забавка!
YustДата: Понедельник, 09.08.2010, 19:16 | Повідомлення # 1
Сержант
Група: Друзі
Повідомлень: 37
Нагороди: 0  +
Репутація: 1  ±
Статус: Оффлайн
ГО (Go (із великої букви, щоб відрізнити від дієслова go), від японського ієрогліфа, що звучить як "іго"). Стратегічна настільна гра, яка виникла в стародавньому Китаї між 2000 та 200 роками до нашої ери. Вона дуже популярна в Азії (у Китаї відома під назвою - вейці, у Кореї - бадук), а завдяки розвитку Інтернету швидко набуває популярності в цілому світі. Ця гра базується на захопленні території в межах дошки (поля гри), розкресленої у вигляді сітки розміром 19х19 (грати в Го можна на дошках будь-якої розмірності, наприклад, 9х9, бажано з непарною кількістю ліній), коли два гравці змагаються за певними правилами, розставляючи в місцях на перетині ліній свої камені (в одного білого кольору, в іншого – чорного). Кількість каменів відповідає кількості перетинів ліній, а для дошки розміром 19х19 становить 181 чорний камінь і 180 білих каменів. Правила Го є такими: 1. Спочатку на полі гри нічого не немає. 2. Першими ходять чорні (ставлячи свій камінь у будь-якому місці на перетині ліній), а потім - по черзі. 3. Камінь ставиться в місце поля й не пересувається. 4. Граючи, треба поділити поле між собою, обгороджуючи ділянки поля своїми каменями. Змагаються, хто обгородить більше. 5. Якщо камінь оточений чужими каменями й не залишилося зв'язку з порожніми місцями поля (місцями "дихання" для нього – Даме), то він повинен бути знятий. Зняті камені зберігаються до кінця гри. 6. Є місця, куди камінь ставити не можна. Це там, де поряд немає порожніх місць (місць "дихання" – Даме) або своїх каменів, а тільки чужі камені. 7. Можна ставити камінь посеред чужих каменів, якщо при цьому в "чужаків" не залишилося вільних місць. Тоді вони знімаються з поля. 8. Знімати один у одного камінь на одному й тому ж місці поля можна тільки через хід (правило Ко). 9. Гра закінчується, коли на полі не залишилося вільних місць, які можна ще обгородити й зробити своїми. 10. Переміг той, у кого опинилося більше обгороджених порожніх місць поля в сумі з полоненими й знятими каменями.

Додано (09.08.2010, 20:16)
---------------------------------------------
Хоча правила Го нечисленні й прості, стратегія гри неймовірно складна. Територію приносять правильно організовані камені, що виконують різні функції: розповсюдження в порожнечу (розвідка), захоплення порожнечі (присутність), перетворення порожнечі в зони (вплив), а зон - у території. Го - це детермінована гра з повною інформацією, як шахи, шашки або реверсі, але за кількістю можливих позицій і різних партій вона далеко перевершує всі ці ігри. При цьому складність гри не суто механічна, тобто така, що полягає у великій кількості варіантів: Го містить величезну кількість важливих стратегічних аспектів, деякі з яких складно навіть зрозуміти, не говорячи вже про те, щоб аналізувати. Основою тактики гри є поняття "форми" - порядку розташування каменів, що близько стоять. "Хорошими" вважаються форми, що гарантують надійне з'єднання каменів при максимальному обхваті території, "поганими" - дуже розріджені форми, що залишають супротивникові можливість вторгнення, або, навпаки, надмірно щільні, при побудові яких нераціонально витрачаються ходи. "Якість" форми не є постійною величиною; залежно від положення одна й та ж форма може бути в одних випадках хорошою, в інших - поганою. Серед безлічі настільних ігор, Го виділяється ще й тим, що вона виявилася найбільш складною для комп'ютера. Тоді як у шахах сильні програми грають на одному рівні із сильними шахістами, у Го навіть кращі з існуючих програм істотно слабкіші за любителів середнього рівня. Складність Го для комп'ютера (у порівнянні, наприклад, із шахами) викликана двома основними чинниками: 1. Велике число варіантів ходів. У шахах у початковій позиції існує 20 різних ходів, у Го - 361. Дерево варіантів при спробі прорахувати партію вперед на декілька ходів росте істотно швидше: якщо в шахах після четвертого напівходу може виникнути близько сто тисяч позицій, то в Го їхнє число перевищує шістнадцять мільярдів. Такі масштаби повністю виключають можливість "механічного" перебору позицій, як це є у випадку нинішніх шахових програм. 2. Складність формалізованої оцінки позиції. У шахах давно й достатньо точно вироблені формальні критерії оцінки позиції й визначена порівняльна цінність фігур, а в Го оцінка позиції алгоритмізується погано. Комп'ютеру доступні поки тільки прості критерії якості позиції, що й визначає його можливості. Го передбачає позакодову територіалізацію та детериторіалізацію простору, тобто розсіювання якісно недиференційованих предметів (фішок) на незамкненій поверхні (вкидання фішки на піску надають у кожен момент часу ситуативне значення фігурам і ситуативну конфігурацію простору). З давніх часів і до наших днів гра Го служить не тільки для вивчення стратегії, удосконалення мислення або просто розваги. Го поєднує людей. Будучи грою аристократії, еліти суспільства, гра Го з якнайдавніших часів виконувала комунікаційні функції. Граючи в Го, люди знайомилися, знаходили нові контакти й зв'язки. Оскільки мова гри Го - це мова стратегії, то можливість мислити в однакових категоріях: території й впливу, життя й смерті, розвитку й занепаду - дозволяло порозумітися й у звичайному спілкуванні.

 
wiktorДата: Понедельник, 09.08.2010, 19:56 | Повідомлення # 2
Полковник
Група: Адміністратори
Повідомлень: 62
Нагороди: 1  +
Репутація: 6  ±
Статус: Оффлайн
Я так зрозумів, що це цікава гра. Матиму час - потрібно буде розібратись.
 
YustДата: Четверг, 13.01.2011, 11:19 | Повідомлення # 3
Сержант
Група: Друзі
Повідомлень: 37
Нагороди: 0  +
Репутація: 1  ±
Статус: Оффлайн
http://ufgo.org/IGoTutor/index-e.html
ось тут можна навчитися мистецтву цієї гри. Необхідної для географів!!!

 
MetukДата: Среда, 26.01.2011, 10:18 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Нагороди: 0  +
Репутація: 0  ±
Статус: Оффлайн
geo_smail_1 Дякую! Обов,язково спробую!
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Наші спонсори Игры ПК    Психоантропология