Головна » Статті » Теорія географії » Краєзнавство і туризм [ Додати статтю ]

Велосипедний туризм
велотуризм, велоподорож, організація велосипедної мандрівки




Велосипедний туризм













 

  1. Особливості організації велоподорожей.
  2. Рекомендації щодо організації велоподорожі

 

Рекомендована література

  1. Бергман. Б.І. Туризм-запорука здоров’я. - Москва, 1965 р.
  2. Спутник туриста. – М.,1965 (ст. 390 – 415)
  3. Щур Ю.В., Дмитрук О.Ю. Спортивно-оздоровчий туризм. – К.:Альтерпрес, 2003 р.

 

1. Цей вид туризму приваблює завдяки високій мобільності. За день група здатна долати відстань до 100 км. Велосипедний туризм в порівняні з пішохідним має певні переваги: швидкість руху в ньому в кілька разів вища, отже за один день можна побачити більше цікавих місць. Велосипед може пройти майже скрізь там де пройде пішохід, а там де проїхати неможливо можна перенести його на руках. тому географія велотуризму збігається з географією пішохідного туризму.

З усіх велосипедів найбільш придатними є спортивно-туристські і гірські велосипеди. Дорожні велосипеди можуть використовуватися для коротких одноденних не категорійних походах на рівнинній місцевості. спортивно-туристські велосипеди повинні відповідати спеціальним вимогам: мати невелику вагу, бути міцним і надійним в експлуатації, мати обов’язково набір передач. Велосипед повинен бути добре підготовлений до тривалої подорожі: перевірені і відрегульовані всі вузли, визначена оптимальна висота руля, перевірено зручність сидіння. Велосипед додатково оснащується зручними переднім та заднім багажниками. Деякі речі можуть бути закріплені на рамі або на стойках (ремонтний набір, аптечка, фляга тощо).

При навантажені багажу необхідно мати на увазі, що наявність переднього багажника вирівнює навантаження на колеса і підвищує стійкість велосипеда. Однак вага багажу на передньому багажнику не повинна перевищувати 20% всієї маси багажу. Основний багаж розміщується у велорюкзаку, надійно припасованому на задньому багажнику.

В особистому споряджені туриста крім стандартного туристичного набору, обов’язково повинні бути велотруси (вовняні і бавовняні), взуття з шорсткою передньою частиною підошви (велотуфлі, кросівки), спеціальні велосорочки (з задніми кишенями), індивідуальний плащ накидка, захисний шолом. В груповому споряджені особливе місце займає ремонтний набір (призначений для ремонту велосипедів), аптечка (з більшою кількістю дезінфікуючих засобів і перев’язочного матеріалу). Необхідно також передбачити тент для накриття велосипедів на ніч і на випадок дощу.

Щоб харчування туристів було повноцінним необхідно збільшити його калорійність. Дуже важливим є режим вживання рідин (води, соків, вівсяного відвару).

До початку подорожі повинна бути чітка система сигналізації (найкраще за допомогою свистка). Група повинна чітко дотримуватись вказівок ведучого в обов’язки якого входить  підтримання рівномірного пересування групи, коригування темпу руху, не гальмувати зненацька без попередження, своєчасно сигналізувати про дорожні перешкоди, зупиняти рух і рушати за сигналом.

Учасники походу повинні чітко наслідувати маневри ведучого, зберігати дистанцію, сигналізувати про виникнення небезпеки. Кожен учасник повинен знати правила дорожнього руху. Необхідно щоденно проводити контроль за технічним станом велосипеда.

 

2. Рекомендації щодо організації велоподорожі:

©      оптимальна кількість учасників руху 4-8 чоловік;

©      складні ділянки, перевали, бездоріжжя повинно становити не більше 10-15% від протяжності шляху;

©      загальна відстань маршруту може складати 400-1000 км;

©      загальна кількість вантажу не повинна перевищувати 25 кг; для жінок і школярів рекомендована вага до 10 кг;

©      небажано брати лижні костюми, одяг із ворсом, що добре уловлює пил а при намоканні  довго сохне;

©      необхідним інвентарем походу є набір ключів, змазка, ганчірки для протирання велосипеда, резиновий клей;

©      відстань між учасниками на звичайній дорозі повинна становити 2-3 м, на польових і лісових 5-6 м, на складних, мокрих ділянках, на спусках 10-12 км;

©      при непоганій дорозі рекомендовано робити 5-10 перерви через кожні 50-55хвилин. Ще оптимальнішим вважається рух за такою схемою: 25-30 хвилин руху велосипедом – 3 хвилини пішком, повторно 25-30 хвилин руху велосипедом – 3 хвилини пішком і 5 хвилинний привал;

©      завершувати денний перехід необхідно за 1,5-2 години до сутінків;

©      починати рух зранку, після обіду необхідно не раніше ніж через 0,5-1 годину після прийому їжі;

©      денний перехід на рівнинній місцевості складає від 60-70 до 100 км; при складному рельєфі 30-40 км;

©      швидкість руху коливається від 6,5 до 17 км/год;

©      через кожні 4-5 днів влаштовують денну стоянку.

Фото:
Джерело:
Категорія: Краєзнавство і туризм | Додав: wiktor (02.08.2010)
Переглядів: 4798 | Теги: організація велосипедної мандрівки, велоподорож, Велотуризм | Рейтинг: 5.0/1
Матеріали по темі:
Всього коментарів: 0
avatar