Головна » 2010 » Июль » 16 » Вчені описали нове сейсмічне явище
Вчені описали нове сейсмічне явище
неотектоніка, сейсмічні рухи, глибинний струс   Вчені Вашингтонського університету (Сіетл, США) докладно описали нещодавно відкрите явище, назване "глибинним струсом", повідомляє журнал Nature.

Строго кажучи, цей процес слід називати невулканічним струсом. Раніше вважалося, що його викликає потік магми під вулканами. Тепер учені знають, що це явище відбувається глибоко під землею, задовго до землетрусу, в районі, де два тектонічних пласта "дряпають" один одного.

Невулканічне тремтіння не настільки очевидно, як вулканічне, і на нього раніше не звертали уваги, приймаючи за фоновий шум в сейсмічних даних. Воно характеризується в основному довгою, але м'якою вібрацією - практично постійним "бурчанням" глибоко всередині Землі. Першим на нього звернув увагу японський дослідник Казусіге Обарів, який розповів про своє відкриття в 2002 році.

Завдяки більш чутливій сейсмічній техніці глибинний струс виявлено в зонах субдукції приблизно в 30 км під землею. У цих районах пласти заходять один під інший і занурюються в мантію. Саме цей перехід і ковзання пластів і створює невулканічне тремтіння. Втім, залишається дискусійним питання про точне  місцезнаходження струсу і про те, як воно виникає.

У зонах субдукції відбуваються сильні, руйнівні землетруси, тому розуміння того, як виникає тремтіння, дозволить вченим розробити ефективний інструментарій попередження. А спостереження за глибинними струсами, можливо, дадуть цінну інформацію про рух пластів і накопиченні напружень вздовж тектонічних розломів.

Дослідники вважають, що на невулканічне тремтіння впливає не кількість час, коли пласти труться один об  інший, а й  твердість дотичних порід.

У новому дослідженні проаналізовано глибинні струси в зонах субдукції Нанкай в Японії, каскад на північно-заході США, на Алясці і в Коста-Ріці.

Джерело:  http://podrobnosti.ua