Головна » 2010 » Декабрь » 16 » Географічна близькість вчених важлива для якості наукових робіт
Географічна близькість вчених важлива для якості наукових робіт
3dnews.ru
Гарвардський університет, наукові публікації, географічна близкість, якість робіт        Статті фахівців, що працюють в безпосередній близькості один від одного, виявилися більш популярними (тобто їх частіше цитували в статтях інших учених), ніж статті, автори яких працюють у різних місцях. Такий висновок було зроблено за підсумками аналізу публікацій дослідників з Гарвардського університету.

Наукові статті найчастіше пишуться великим колективом авторів, причому не обов'язково, що всі вони працюють разом. Дослідники, які фізично перебувають у різних місцях, спілкуються один з одним за допомогою електронної пошти, по телефону або з використанням відеоконференцій. Сучасні технології комунікацій значно полегшують процес взаємодії, однак автори нової роботи вирішили побічно перевірити, чи дійсно віддалена комунікація рівноцінна безпосередньому спілкуванню.

Вчені проаналізували публікації співробітників Гарвардського університету (точніше, чотирьох його головних дослідних підрозділів), опубліковані в період з 1998 по 2003 роки. В цілому дослідники розглянули 35 тисяч статей в 2 тисячах журналів, написані 200 тисячами авторів. Вчені визначали, де працювали автори статей, використовуючи документацію Гарварду, в якій повідомлялося, хто займав ті чи інші будівлі і кімнати в різні роки.

Всього в новій роботі розглядалася фізична дистанція між наступними авторами (в порядку їх зазначення в статті): першим і останнім, першим і середніми, середніми авторами між собою і, нарешті, між останнім і середніми авторами. Порядок розташування авторів дуже важливий у наукових публікаціях - зазвичай першим вказується основний виконавець експериментів, а останнім - керівник робіт. Вчені приймали, що при дистанції між вченими в десятки метрів вони працюють в одній будівлі, в сотні метрів - на одному кампусі, і в тисячі метрів - на різних кампусах.

Щоб оцінити умовне якість - популярність - наукових статей дослідники оцінювали кількість посилань на статті в роботах інших авторів (це загальноприйнятий у науковому світі показник). Виявилося, що статті, написані колективом з чотирьох або меншого числа авторів, всі з яких працюють в одній будівлі, цитується в статтях інших учених в середньому на 45 відсотків частіше, ніж статті, лабораторії автори яких знаходяться в різних будівлях. У загальному випадку кількість посилань на статтю зменшувалася в міру збільшення дистанції між першим і останнім авторами.

Джерело: http://podrobnosti.ua