Головна » 2011 » Июль » 22 » Новий квазар нашого всесвіту
Новий квазар нашого всесвіту
квазар, Всесвіт, телескоп, астроном    Вірніше не такий  вже й новий, просто недавно виявлений. Астрономи вдивився в новий телескоп, і в глибинах нашого Всесвіту, здивовано виявили найвіддаленіший новий квазар з усіх, знайдених раніше. Серцем цього квазара є величезна чорна діра, масою в 2 мільярди мас Сонця, а з'явився цей квазар 12.9 мільярдів років тому, коли, як припускають вчені, Всесвіт тільки закінчила процес формування після Великого Вибуху. Надмасивна чорна діра з допомогою свого потужного гравітаційного поля поглинає величезну кількість матерії з навколишнього її простору. У результаті цього квазар випромінює в довколишній простір в 60 трильйонів разів більше енергії, ніж Сонце, повідомляють вчені у статті, опублікованій в журналі Nature від 30 червня 2011 року.
  Відкриття самого віддаленого від Землі квазара було зроблено за допомогою англійського інфрачервоного телескопа UK Infrared Telescope's Infrared Deep Sky Survey, який за один раз досліджує 5-відсоткову область нічного неба в інфрачервоному діапазоні світлових хвиль. Даніель Мортлок (Daniel Mortlock), один з авторів досліджень і вчений з Імперського лондонського коледжу (Imperial College London), уподібнює процес космічних досліджень процесу промивки золота. "В інфрачервоному діапазоні ми бачимо безліч сяючих речей, але не всі вони є золотими самородками" - розповідає він, - "На цей раз ми отримали один з найбільших самородків".
  Новий квазар, що отримав назву ULAS J1120 +0641 дає вченим безліч відповідей та інформації, пов'язаних з ранніми моментами існування Всесвіту. "Найдивніше у відкритті нового квазара це те, що він знаходиться практично на кордоні, далі якої ми не зможемо нічого побачити, використовуючи сучасні астрономічні інструменти" - розповідає Мортлок. - "Об'єкт настільки вилучений, що його світло, що досяг до Землі, був испущен квазаром через лише 770 мільйонів років після Великого Вибуху".
  Хоча теоретичні моделі і не заперечують того, що квазари могли бути сформовані після Великого Вибуху, ніхто з науковців не розраховував знайти ці об'єкти в настільки молодому Всесвіті. "Це схоже на те, якби ви раптом виявили в дитячому саду дитини, зростом під два метри" - каже з цього приводу березня Волонтери (Marta Volonteri), вчений-астрофізик з Мічиганського університету.
  Основні космологічні теорії припускають, що чорні діри були сформовані з крихітних, надзвичайно щільних об'єктів, що залишилися після смерті зірок в ранній Всесвіту, друге припущення полягає в тому, що вони могли сформуватися безпосередньо з матерії космічних газо-пилових хмар. Виявлення квазара ULAS J1120 +0641, на думку Марти Волонтери підтверджує правильність першого припущення через те, що такий масивний об'єкт просто не встиг би сформуватися на той час зі звичайної матерії.
  Вчені вважають, що серед виявлених ними космічних об'єктів існує ще близько 100 яскравих об'єктів типу виявленого нещодавно квазара, розташованих в різних частинах зоряного неба. Подальші дослідження будуть спрямовані на виявлення вищезазначених об'єктів, вивченні їх з використанням різних довжин хвиль і створення каталогу так званого "космічного дитячого саду" куди будуть включатися об'єкти сформувалися на початковому етапі існування Всесвіту.
Фото: www.mygeos.com