Головна » 2010 » Декабрь » 7 » Звання найбільшого вулкана Сонячної системи оскаржене
Звання найбільшого вулкана Сонячної системи оскаржене
science.compulenta.ru
найбільший вулкан, всесвіт, Олімп,        Звання найбільшого вулкана Сонячної системи утримує марсіанська вершина Олімп, чия площа порівнянна з територією Томської області (бл. 300 тис. кв. Км).

Але незабаром, схоже, книгу рекордів доведеться переписувати, бо група геологів припустила, що Олімп поряд з сусідніми погаслими колегами (Арсія, гора Павлина і гора Аскрійская) не є самостійним вулканом, а входить до складу більш великого вулканічного утворення, що тягнеться на 7 тис. км. Іншими словами, почесне серед марсіан звання слід віддати плато під назвою Провінція Фарсида.

Співробітники Відкритого університету (Велика Британія) Андреа Борджіа і Джон Мюррей разом з колегами та математичної моделлю виявили, що Фарсида має схожі характеристики з одним з найбільш вивчених і найактивніших земних вулканів - сицилійської Етною.

Геологи називають Етну розширюється вулканом. Вулкани такого типу виникають в місцях залягання щодо слабких порід. Їх можна порівняти з купкою цукру на столі. Зазвичай вона, цукрова гірка, з часом не змінюється, але якщо «білу смерть» насипати на шар меду, купка розтечеться по краях і просяде в центрі.

Етна має так звані паразитичні конуси, які утворюються, коли лава виходить не з центрального отвору, а з інших розломів. Марсіанський Олімп і його сусіди могли утворитися тим же чином.

На доказ гіпотези піде чимало часу і коштів. Необхідно, щоб Провінцію Фарсида все-таки вивчили - або роботи, або люди. Поки ж ні один з марсоходів туди не добрався. І жоден із запланованих апаратів НАСА на плато не збирається.

Результати дослідження опубліковані у виданні Geological Society of America Special Paper.

Джерело: http://science.compulenta.ru/