Головна » Статті » Методичні матеріали » МАН | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 11 Показано матеріалів: 7-11 |
Сторінки: « 1 2 |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
У конкурсі беруть участь учні 8-11 класів загальноосвітніх, професійно-технічних та гуртківці позашкільних навчальних закладів, які є членами Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України. До участі в її етапі допускаються кандидати та дійсні члени Малої академії наук України - переможці І етапу. На ІІ етап конкурсу-захисту допускається по одному учаснику в кожній секції від кожного наукового товариства учнів. Додаткове місце мають ті наукові товариства, члени яких за результатами минулого року стали переможцями або призерами ІІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. (Додаткове місце надається саме в тій секції, в якій працював переможець (призер). |
Положенням про проведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів передбачено проведення публічного захисту наукового дослідження. Захист складається з двох частин: наукової доповіді та наукової полеміки. Тому для того, щоб досягти успіху на цьому етапі роботи, треба бути гарним промовцем, вміти вести дискусію, правильно будувати свою розповідь. Доповідь - одна з найпоширеніших форм публічних виступів.
Вона може бути політичною, діловою, звітною, науковою. |
Потрібно пам'ятати, що наукова робота вимагає наукового викладу
матеріалу. Мова наукових праць характеризується досить високим ступенем
стандартизації. Вона чітко відображає рівень науково-технічного
прогресу, впливає на розвиток мислення людини, виробляє здатність
стандартизувати, узагальнювати явища дійсності й розвивати розумові
здібності. Основна функція наукового стилю-повідомлення. Вона полягає в
доведенні теорій, обгрунтуванні гіпотез, у повідомленні наслідків
дослідження, класифікації, поясненні явищ. |
Однією з форм роботи з творчо обдарованою молоддю є Мала академія
наук України, де виховано багато талановитих учених, державних діячів,
творчих особистостей різних фахів. Результатом плідного навчання учня в
МАН є написання під керівництвом ученого або вчителя-предметника
науково-дослідницької роботи, з якою діти виступають на наукових
конференція, колоквіумах (шкільних, районних, обласних), захищають під
час конкурсу-захисту. |
Перш ніж працювати над обраною темою, учень повинен мати уявлення
про методи наукового дослідження - тобто шлях дослідження, спосіб
досягнення рішень конкретних завдань. При дослідженні мовних фактів
можуть бути використані, наприклад, такі методи: індукція, дедукція,
аналіз, синтез, описовий, порівняльно-історичний, лінгвістичної
географії, зіставний, структурний, методи соціолінгвістики
(анкетування, інтерв'ювання, спостереження, експериментування тощо). |