Головна » 2012 » Февраль » 6 » В блакитних дірках знайдені незвичайні форми життя
В блакитних дірках знайдені незвичайні форми життя
  Філіппіни, землетрус, жертви, Гуіхулнгане На дні западин в околицях Багамських островів, котрі прийнято називати блакитними дірами, виявлено ​​багате мікробне життя.
  Багато з цих організмів невідомі науці. Мабуть, вони харчуються сполуками сірки, які токсичні для більшості інших форм життя. Ця звістка повинна обрадувати тих, хто мріє про життя, що ховається в темноті океанів під крижаною кіркою супутника Юпітера Європи і супутника Сатурна Енцелада.
  Блакитні дірки сформувалися на суші і тільки потім заповнилися водою. Найглибша з них - дірка Діна на Багамських островах (202 м). Більшість - приблизно вполовину дрібніше.
  В останні льодовикові періоди рівень моря часом опускався на 122 м нижче сьогоднішнього. Дощі пробивали печери в прибережних вапнякових скелях. Багато  з них звалилися і наповнилися солоною водою. У їх темних глибинах мало кисню і майже немає світла. Над блакитною дірою часом утворюється «шапка» з менш щільною прісної води, яка практично не змішується з солоною.
   Все це означає, що блакитні діри існують майже ізольовано від основних джерел їжі і всього іншого розмаїття морського життя. Незважаючи на це, в негостинній глибині знайдена багата екосистема, в тому числі креветки, водні кліщі, рачки та ін. Морський біолог Том Іліфф з Техаського університету A & M (США) витратив тридцять років на пірнання у пошуках відповіді на питання, чим же харчуються ці тварини . Виявилося, що в основі харчового ланцюга знаходяться мікроорганізми.
  Разом з аспірантом Бреттом Гонсалесом він виміряв температуру, солоність, кислотність, а також рівень кисню і сірководню в трьох западинах. Крім того, дослідники підняли з глибин і вивчили в лабораторії зразки бактеріальних матів. В одній з блакитних дірок він покривав всі стіни і був товщиною в 2,5 см, тобто можна було відколупнути пальцем.
  Генетичний аналіз, проведений Дженн Макаладі з Університету штату Пенсільванія (США), показав, що поряд з невідомими науці видами там живуть і більш звичні мікроорганізми, незважаючи на відсутність світла і необхідність харчуватися сірководнем.
  Більшість бактерій мешкають біля галокліну -  тонкого шару, де прісна вода змішується з солоною. За словами астробіолога Кевіна Хенду, заступник керівника НАСА з дослідження Сонячної системи,
подібні умови можна знайти під поверхнею Європи - в тих місцях, де на тріщини в льоду потрапляє багатий сірим матеріалом вивержень вулканів іншого супутника Юпітера - Іо.
Результати дослідження опубліковані в журналі Hydrobiologia.
Підготовлено за матеріалами National Geographic.
Фото: geografica.net.ua