Головна » 2012 » Февраль » 19 » Японський землетрус потривожив мешканців земної кори
Японський землетрус потривожив мешканців земної кори
 землетрус, земна кора, мікроорганізми, Японія  Потужний японський землетрус магнітудою 9,0 призвів до викиду метану з океанічної кори  разом з мікроорганізмами, що живуть в корі.
  Землетрус, що стався 11 березня 2011 біля тихоокеанського узбережжя регіону Тохоку, зрушив дно на 7 м по вертикалі і 50 м по горизонталі. Протягом 36 днів після цього Сінсуке Кавагучі та його колеги з Японського агентства морської геологічної науки і техніки брали проби води з глибини до 5,7 км у чотирьох місцях Японського жолоба поруч з епіцентром.
  Вони виявили великий стовп каламутної води довжиною близько 500 км, шириною - 400 км і висотою 1,5 км, що піднімався з самої нижньої точки жолоба. Через 98 днів після землетрусу, коли фахівці повернулися за новими пробами, він все ще був там.
  Концентрація метану в «хмарі» в 20 разів перевищувала показники до землетрусу. Ізотоп вуглецю, знайдений в метановому плюм, збігався з ізотопом, виявленим деякий час тому глибоко в морському дні під час буріння.
  Генетичне тестування проб води на РНК показало наявність крихітних створінь. Аномалія привела до збільшення концентрації бактерій: через 36 днів після землетрусу на п'ятикілометровій глибині число мікроорганізмів перевищувало норму в сім разів.
  Деякі з них, що зустрічаються тільки в морських глибинах, прекрасно відчували себе в метановому середовищі, але там були й інші - ті, що вважають за краще ще більші глибини або навіть внутрішні частини океанічної кори.
  98 днів після землетрусу концентрація мікроорганізмів практично повернулася в норму, хоча деякі істоти, які зазвичай живуть в корі, затрималися.
  Вважається, що майже дві третини загального числа прокаріотичної біомаси Землі живе в океанічній корі, але про них дуже мало відомо.
   Відео з дна Японського жолоба:

Результати дослідження опубліковані в журналі Scientific Reports.
Підготовлено за матеріалами NewScientist.

Фото: tsn.ua