Головна » 2010 » Декабрь » 27 » Запропоновано гіпотезу, яка пояснює прискорення дрейфу північного магнітного полюса
astrolab.su
Північний магнітний полюс, магнітне поле Землі, дрейф полюса, Інститут фізики Землі    Північний магнітний полюс, як відомо, дрейфує з року в рік. З тих пір, як його вперше виявив шотландський дослідник Джеймс Кларк Росс, магнітний полюс переміщався порівняно повільно - менше ніж на 15 км на рік. Але в 1990-х роках він раптом почав набирати швидкість і тепер рухається у північно-північно-західному напрямку, покриваючи більше 55 км на рік. Якщо так буде і далі, років через десять він опиниться в Сибіру.

Без відповіді залишається головне питання: чому це відбувається?

Чергове пояснення запропонували Арно Шульят і його колеги з паризького Інституту фізики Землі. На їхню думку, справа в обертанні якогось магматичного потоку прямо під Арктикою. Комп'ютерне моделювання показало, що на кордонах внутрішнього ядра формуються стовпи магми з порівняно низькою щільністю. Потім вони піднімаються вгору по «циліндру», центральна вісь якого збігається з віссю обертання Землі. Через швидке обертання планети в них відбувається сильне гвинтовий рух (подібне дослідники спостерігали в лабораторних експериментах з водою).

У ядрі такі спіральні стовпи спотворюють лінії магнітного поля, створюючи так званий полярний магнітний апвеллінг. Якщо останній потрапляє в арктичну мантію, він створює ділянку підвищеної магнітної активності (в якомусь сенсі - земний аналог сонячних плям), і кілька апвелінгу можуть пояснити раптове прискорення північного магнітного полюса. Вимірювання магнітного поля, проведені в районі Новосибірських островів, здається, відповідають цій гіпотезі.

Результати дослідження опубліковані в журналах Eos і Journal of Geophysical Research - Solid Earth.

Фото:
Джерело:
Категорія: Інші новини | Переглядів: 1769 | Додав: wiktor | Теги: Північний магнітний полюс, Інститут фізики Землі, магнітне поле Землі, дрейф полюса | Рейтинг: 0.0/0