Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

Північна та Центральна Азія: транспорт
Фото: krasnodar.trucklist.ru
населення, Північна , Центральна Азія, транспорт, Морський транспорт, верблюд, залізниця

Транспорт

 Більшість вантажів і пасажирів припадає на залізничний транспорт. Основу залізничної мережі становлять чотири магістралі: Туркестано-Сибірська (Семипалатинськ — ст. Лугова, завдовжки 1452 км, побудована у 1927-1931 рр.). Транссибірська (Челябінськ — Омськ — Іркутськ — Хабаровськ — Владивосток, завдовжки майже 7,3 тис. км, побудована у 1891-1916 рр.), Південно-сибірська (Мєждуреченськ — Абакан — Тайшет), Байкало-Амурська (Усть-Кут — Тинда — Совєтська Гавань, завдовжки 4300 км, побудована у 1974-1984 рр.). Від них відходить багато відгалужень, які забезпечують зв'язок із магістралями важливих господарських районів. Залізницями перевозять нафтопродукти, лісоматеріали, вугілля, мінеральні добрива, машини та устаткування, промислові та продовольчі товари. Надто завантаженою є Транссибірська магістраль, особливо у Західному Сибіру (інтенсивність руху і обсяг вантажів набагато перевищують найвищі світові показники).

У південних районах Сибіру і по всій Середній Азії відіграють велику роль у перевезеннях на короткі та середні відстані автомобільні дороги. Важливими транспортними артеріями є автомобільні шляхи («тракти») на півдні Росії: Усинський тракт (зв'язує Кизил і Абакан), Тункинський (від станції Култук у Монголію), Якутський тощо.

Значну роль в обслуговуванні глибинних районів Далекого Сходу і Сибіру відіграє річковий транспорт. У короткий літній період в Сибіру як судноплавні шляхи використовують ріки Обсько-Іртиського, Ленського, Єнісейського, Амурського, Ангарського басейнів. Вони істотно доповнюють залізничний транспорт. Навігація на ріках триває від 120 до 200 днів. Найбільші порти — у Новосибірську, Барнаулі, Якутську, Тюмені та ін.

Морський транспорт на Далекому Сході є важливим чинником не тільки в експортно-імпортних, а й у | внутрішніх економічних зв'язках. Наприклад, поромні | переправи перевозять залізничні потяги з о. Сахалін на ' материк, переправа Туркменбаші — Баку здійснює перевезення бавовни, нафти, зерна, води. Великі портові комплекси діють у Владивостоці, Находці, Совєтській Гавані, Ваніно, Магадані, Анадирі, Петропавловську-Камчатському. Вони пов'язані між собою регулярними вантажопасажирськими лініями.

Підвищується значення авіаційного транспорту, особливо в місцевих авіаперевезеннях. У деяких районах — це єдиний регулярний вид зв'язку. В регіоні функціонує до 40 аеропортів із постійними рейсами. Майже всі значні населені пункти, в тому числі в гірських і тайгових районах, пов'язані регулярними авіарейсами з обласними центрами.

У системі транспортного сполучення регіону важлива роль належить трубопровідному транспорту. Мережа нафто- і газопроводів прокладена із Сибіру і Середньої Азії в європейські країни. Триває створення Каспійського трубопровідного консорціуму за участю компаній «Лукойл», «Роснафта», «Транснафта» (Росія), «Побілойл», «Шеврон» (США), «Аджип» (Італія) і «Бритіш газ» (Велика Британія).

На території Казахстану діє космічний комплекс «Байконур», який Росія взяла в оренду на 20 років.

Для сухопутних сполучень у північних районах використовують оленів і собак, у Середній Азії зберегли своє значення гужові та в'ючні перевезення.

 

  

Фото:
Джерело:
Категорія: Економічна географія зарубіжних країн | Додав: wiktor (15.12.2010)
Переглядів: 4494 | Теги: залізниця, Верблюд, Північна, транспорт, центральна Азія, Морський транспорт, Населення | Рейтинг: 0.0/0
Матеріали по темі:
Всього коментарів: 0
avatar