Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
Фото: 1001facts.info
Транспорт
Інтенсивного розвитку сучасні види транспорту набули з початком активного нафтодобування в багатьох країнах регіону. Залізнична мережа загальною протяжністю 26 689 км зосереджена у північно-західній частині, в прибережних районах Середземномор'я, Туреччині, Ірані, Грузії, Азербайджані. Через територію багатьох країн проходить Транс'євразійська магістраль Берлін — Белград — Стамбул — Басра. У 1958 р. була відкрита залізнична поромна переправа через Босфор (Сіркелі—Хайдар) завдовжки 2 км, через яку здійснюється сполучення регіону з країнами Європи. Бахрейн, Ємен, Кіпр, ОАЕ, Оман, східна частина Саудівської Аравії залізниць не мають, в Афганістані побудовано всього 24,5 км колії. У зовнішніх і внутрішніх перевезеннях важливу роль відіграє автотранспорт. Загальна протяжність автомобільних шляхів — до 400 тис. км, найбільші автостради прокладено в усі центри цивілізації і райони видобутку нафти. Автопарк регіону становить 11,9 млн пасажирських і 4,5 млн вантажних машин. Через територію регіону прокладено Трансаравійське шосе. Важливе значення має морський транспорт. В усіх країнах останніми десятиріччями побудовано сучасні порти і доки, де обслуговують нафтові танкери, пасажирські лайнери і судна. Найбільший у регіоні флот — на Кіпрі («країна зручного прапору»), нараховує 2753 суден вантажопідйомністю 22,5 млн бр.-реєстр, т. Власні флоти мають Туреччина (5,3 млн бр.-реєстр, т), Іран (3,2 млн бр.-реєстр, т), Ірак (танкерний флот загальним тоннажем 2,1 млн бр.-реєстр, т), Кувейт (1,9 млн бр.-реєстр. т), Бахрейн (річний вантажообіг — 1,5 млн т), «Саудівська національна компанія морських перевезень» має 21 судно для транспортування нафтопродуктів. Через регіон проходять два важливі міжнародні морські шляхи: із Середземного моря в Індійський океан Суецьким каналом і з Чорного в Середземне море протоками Босфор і Дарданелли. В еміраті Дубай (ОАЕ) знаходиться найбільший у світі сухий док, розрахований на ремонт танкерів тоннажністю до 1 млн т. Судноремонтні доки є у Бахрейні та Катарі. Два мости побудовано через стратегічну для Туреччини і всього регіону протоку Босфор, проектується підводний тунель під нею. Країнам Південно-Західної Азії належить вагоме місце в системі міжнародних повітряних сполучень. Над територією регіону проходять найважливіші повітряні траси, які з'єднують Європу з Південною і Східною Азією та Австралією. Останніми роками в деяких країнах створено національні авіакомпанії: найбільша на Близькому Сході «Сауді Арабієн Ер-лайнз» (Саудівська Аравія), «Ель-Аль» (Ізраїль), «Сирієн Араб Ейрлайнз» (Сирія), «Кувейт ейруейз компані» (Кувейт), «Алія» (Йорданія). Функціонує 121 аеропорт із постійними рейсами; з-поміж них багато аеропортів міжнародного значення: у Баку, Єревані, Тель-Авіві, Багдаді, Стамбулі, Ізмірі тощо. Регіон є одним із провідних у світі за потужністю і протяжністю трубопроводів. Біля Суецького каналу побудовано проміжний нафтопровід від Суеца до Александрії. Велетенські танкери доставляють нафту в Суецький порт, а з порту Александрія її транспортують звичайними танкерами. У деяких країнах (Ізраїль, ОАЕ, Бахрейн, Кувейт та ін.) створена високорозвинута система міжнародних телекомунікацій. Нині більшість країн регіону вкладає значні кошти у вдосконалення транспортної інфраструктури, особливо у розвиток морського, трубопровідного та авіаційного транспорту. Внутрішній транспорт (передусім залізничний і автомобільний) розвинутий недостатньо. У пустельних і напівпустельних районах ще й досі активно використовують гужовий транспорт (верблюдів). Джерело: Безуглий В.В., Козинець С.В. Регіональна економічна та соціальна геграфія світу. Посібник. Київ: Видавничий центр "Академія",
2003, 688 с.
Переглядів: 12701
| Теги: | |
Матеріали по темі: |