Які завдання методики географії? Навіщо вчителю потрібно вивчати методику географії? Завданням методики географії є розкриття перед вчителем шляхів, що ведуть до більш досконалого викладання основ науки географії у відповідності з навчально-виховними завданнями, які поставлені радянською владою перед школою.
На Всеросійській нараді директорів педагогічних та учительських інститутів в 1946 р. зазначалося, що «Особливе значення в педагогічних та вчительських інститутах повинна мати робота по методиках окремих дисциплін. Професійна підготовка майбутнього вчителя принаймні на 50 відсотків залежить від правильно поставленого курсу методики викладання обраної ним дисципліни ». Вчитель початкової школи особливо має потребу в доброму знанні методик викладання окремих предметів. Чим менше вік учнів, тим з більшою обдуманість і обережністю треба вибирати придатні способи і прийоми навчання. Методика допомагає вчителю усвідомити свою роботу, її складність і відповідальність за неї перед суспільством. Знання її дозволяє вчителю критично ставитися до своєї роботи, помічати свої досягнення, накопичувати позитивний досвід, а також виявляти недоліки і швидше переборювати їх. За допомогою вивчення методики географії вчитель знайомиться з накопиченим за століття педагогічним досвідом викладання цієї науки і таким шляхом, оволодіває нею. Методичний досвід минулих епох критично переробляється і творчо засвоюється радянської методикою географії. Велике значення методика географії має для вироблення географічного мислення і матеріалістичного світогляду у тих, хто вивчає її. Методика географії вивчається на останніх курсах педагогічного училища. Вона вінчає собою всі географічне освіта в педагогічних навчальних закладах. Вона узагальнює, поглиблює, систематизує теоретичні знання науки географії і вказує шлях їх використання в навчанні і вихованні підростаючих поколінь. Вона розкриває сутність географії та дає визначення її поняття. А знати це необхідно. Бо без правильного розуміння викладається науки не можна херошо викладати її. Джерела методики географії. Головними джерелами методики географії служать: • Діалектичний та історичний матеріалізм, що становить методологічну основу при побудові методики. • Теорія географії. Методи викладання географії в основному визначаються сутністю цієї науки. • Педагогіка, педагогічна психологія і логіка. • Облік, аналіз, узагальнення педагогічного досвіду, який відображений у методичній літературі, в історії шкільної географії. 5) Безпосереднє вивчення досвіду викладання географії. Шляхом вивчення методики вчитель підвищує свою педагогічну майстерність. Читання літератури з методики географії дозволяє вчителю стежити за розвитком цієї науки і застосовувати у своїй педагогічній практиці її досягнення. Але особливо важливо навчитися спостерігати за ходом власного викладання, за результатами застосування тих чи інших способів і прийомів навчання. Потрібно вдалі методи і прийоми викладання утримувати, а хибні - відкидати. Найголовнішим у розробці методики є вивчення своєї і чужої педагогічної практики.