Головна » Статті » Теорія географії [ Додати статтю ]

У розділі матеріалів: 439
Показано матеріалів: 133-138
Сторінки: « 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 73 74 »

Загальні відомості, регіон, Північна Європа, економіко-географічне положення, ДаніяПівнічна Європа має вигідне економіко-географічне положення, яке визначається такими рисами:

— межування країн регіону із Західною та Східною Європою;

— вихід до морів Атлантичного океану: Балтійського, Північного, Норвезького та двох морів Північного Льодовитого океану — Гренландського та Баренцева;

— розташування на перетині важливих морських і авіаційних магістралей з Європи в Північну Америку;

— сухопутне сусідство з Росією, що дає перспективу тісних економічних контактів і величезний ринок збуту, а також морське сусідство з країнами Прибалтики, що впливає на їх політичну й економічну ситуацію;

— сусідство на південних кордонах із високорозвинутими країнами ЄС (три країни регіону — Данія, Швеція і Фінляндія — входять до ЄС).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6415 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)

Південно-Східна Європа, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмОстанніми десятиріччями в регіоні помітно зросла роль вантажного автотранспорту як у внутрішніх, так і в міжнародних перевезеннях (особливо вивезення продукції легкої та харчової промисловості). Автопарк країн складається з 7,8 млн пасажирських і 1,0 млн вантажних автомобілів.

Роль залізничного транспорту помітно знизилася. Загальна протяжність залізничних колій — 27 535 км, з яких майже 35 % електрифіковано.

Морський транспорт здавна відіграє головну роль у зовнішній торгівлі, а в Хорватії й Болгарії — ще й у каботажних (між портами однієї країни) перевезеннях. Швидко розвивається морський торговий флот у Румунії (2,6 млн бр.-реєстр, т). Серед країн регіону не мають виходу до моря тільки Македонія та Молдова. Найбільшими портами є Рієка, Спліт, Дубровнік (Хорватія), Варна, Бургас (Болгарія), Констанца, Бреїла (Румунія), Дуррес (Албанія), Боснійський Брід (Боснія і Герцеговина), Копер (Словенія) тощо. Побудовано канал Дунай — Чорне море завдовжки 50 км, а в 1978 р. стала до ладу перша на Чорному морі й одна з найбільших у світі залізничних поромних переправ — Варна (Болгарія) — Іллічівськ (Україна), завдовжки 435 км.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6441 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)

Південно-Східна Європа, промисловість, сільське господарство, Словенія, Сербія, БолгаріяУ повоєнний період країни Південно-Східної Європи досягли досить високого рівня індустріалізації. Велику допомогу в цьому надав колишній СРСР.

Енергетика. Базується переважно на ТЕС (працюють на кам'яному і бурому вугіллі) та ГЕС, побудованих здебільшого на гірських ріках і на Дунаї (наприклад, «Залізні ворота» в Румунії). Функціонують АЕС у Румунії (одна станція), Словенії (один реактор потужністю 0,6 млн кВт), Болгарії (6 реакторів потужністю 3,5 млн кВт). Щорічно країни Південно-Східної Європи виробляють 166 млрд кВт електроенергії. Нафтопереробна промисловість розвинута в Румунії та Хорватії.

Чорна металургія. Найбільше розвинута в Румунії, Болгарії, Боснії та Герцеговині, які, крім власної сировини, імпортують її зі Східної Європи (залізна руда — з України і Росії, вугілля — з Польщі та Чехії).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:7340 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)

Південно-Східна Європа, загальна характеристика, господарств, Хорватія, Косово, СербіяЗа рівнем соціально-економічного розвитку країни регіону належать до середньорозвинутих. Тільки Албанія відповідає критеріям країни, що розвивається. За структурою економіки переважають індустріально-аграрні країни.

    Після Другої світової війни в усіх країнах регіону було насаджено адміністративно-командну систему. З часом поступово у більшості з них почали пробивати собі дорогу національні моделі розвитку (югославська, румунська), які попри адміністративно-командні методи управління допускали певний розвиток елементів ринку: наявність приватних селянських господарств, збереження приватного сектору в дрібному виробництві та роздрібній торгівлі, розвиток зовнішньоекономічних відносин із країнами ринкової економіки, залучення іноземних капіталів в економіку. Водночас в Албанії до початку 90-х років XX ст. зберігався господарський механізм сталінської моделі. На початку 90-х років XX ст. країни регіону ступили на шлях економічних реформ, спрямованих на формування ринкової економіки. Однак темпи, глибина, результативність цих реформ у кожній із них мають свою специфіку. Передусім це залежить від досягнутого на початок реформ рівня розвитку елементів ринкової економіки, менталітету населення, ступеня відкритості економіки.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:5441 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)
Південно-Східна Європа, расовий склад, населення, Македонія, Болгарія     Демографічну ситуацію характеризують ті самі тенденції, що й у більшості інших країн Європи. Їй властиве різке зниження народжуваності та природного приросту, що зумовлено соціально-економічними факторами. Народжуваність і відповідно природний приріст населення (26 осіб на 1000 жителів) найвищі в Албанії. Відрізняється тут і вікова структура населення (середній вік — приблизно 26 років). В інших країнах віковий склад населення сприятливий для відтворення трудових ресурсів: дітей до 15 років — 21 %, осіб працездатного віку (15-64 роки) — 67 %, пенсійного (понад 65 років) — 12 % . Усюди жінок більше, ніж чоловіків (51 та 49 %).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:4966 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)
Південно-Східна Європ, природні умови, ресурси, Румунія, Албанія   Країни регіону багаті на найрізноманітніші ландшафти помірного і субтропічного поясів, характерні для гірських, горбкуватих і рівнинних зон. Розташовані вони в безпосередній близькості один від одного й утворюють мозаїку ґрунтів, гідрологічних умов і рослинності. Найважливіші особливості природних умов пов'язані з будовою земної поверхні, де майже 70 % території зайнято горами.

Гори альпійської складчастості в регіоні представлені найбільш високою і складною за будовою частиною Карпат, які в Румунії утворюють велике, неправильної форми кільце, що охоплює половину Східних Карпат, Південні Карпати і Західні Румунські гори. Вони складаються на заході з вулканічних порід, на сході — з флішових і вапнякових відкладів. Найпотужніша система півдня — Дінарське нагір'я, якому властиві карстові форми рельєфу. У регіоні розташовані Трансільванське плато. Македонські гори, Родопи, Стара Планіна тощо.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:5299 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 121-126 127-132 133-138 139-144 145-150 ... 433-438 439-439