Головна » Статті » Теорія географії | [ Додати статтю ] |
У розділі матеріалів: 439 Показано матеріалів: 133-138 |
Сторінки: « 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 73 74 » |
Північна Європа має
вигідне економіко-географічне положення, яке визначається такими рисами: — межування країн
регіону із Західною та Східною Європою; — вихід до морів Атлантичного
океану: Балтійського, Північного, Норвезького та двох морів Північного Льодовитого
океану — Гренландського та Баренцева; — розташування на
перетині важливих морських і авіаційних магістралей з Європи в Північну
Америку; — сухопутне
сусідство з Росією, що дає перспективу тісних економічних контактів і
величезний ринок збуту, а також морське сусідство з країнами Прибалтики, що впливає
на їх політичну й економічну ситуацію;
— сусідство на південних
кордонах із високорозвинутими країнами ЄС (три країни регіону — Данія, Швеція і
Фінляндія — входять до ЄС). |
Останніми
десятиріччями в регіоні помітно зросла роль вантажного автотранспорту як
у внутрішніх, так і в міжнародних перевезеннях (особливо вивезення продукції
легкої та харчової промисловості). Автопарк країн складається з 7,8 млн
пасажирських і 1,0 млн вантажних автомобілів. Роль залізничного
транспорту помітно знизилася. Загальна протяжність залізничних колій —
Морський
транспорт здавна відіграє головну
роль у зовнішній торгівлі, а в Хорватії й Болгарії — ще й у каботажних (між
портами однієї країни) перевезеннях. Швидко розвивається морський торговий флот
у Румунії (2,6 млн бр.-реєстр, т). Серед країн регіону не мають виходу до моря
тільки Македонія та Молдова. Найбільшими портами є Рієка, Спліт, Дубровнік
(Хорватія), Варна, Бургас (Болгарія), Констанца, Бреїла (Румунія), Дуррес
(Албанія), Боснійський Брід (Боснія і Герцеговина), Копер (Словенія) тощо.
Побудовано канал Дунай — Чорне море завдовжки
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6441 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
У повоєнний період країни Південно-Східної Європи досягли досить високого
рівня індустріалізації. Велику допомогу в цьому надав колишній СРСР. Енергетика. Базується переважно на ТЕС (працюють на кам'яному і бурому вугіллі) та
ГЕС, побудованих здебільшого на гірських ріках і на Дунаї (наприклад, «Залізні
ворота» в Румунії). Функціонують АЕС у Румунії (одна станція), Словенії (один
реактор потужністю 0,6 млн кВт), Болгарії (6 реакторів потужністю 3,5 млн кВт).
Щорічно країни Південно-Східної Європи виробляють 166 млрд кВт електроенергії.
Нафтопереробна промисловість розвинута в Румунії та Хорватії.
Чорна металургія. Найбільше розвинута в Румунії, Болгарії, Боснії
та Герцеговині, які, крім власної сировини, імпортують її зі Східної Європи
(залізна руда — з України і Росії, вугілля — з Польщі та Чехії).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:7340 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
За рівнем
соціально-економічного розвитку країни регіону належать до середньорозвинутих.
Тільки Албанія відповідає критеріям країни, що розвивається. За структурою
економіки переважають індустріально-аграрні країни.
Після Другої
світової війни в усіх країнах регіону було насаджено адміністративно-командну
систему. З часом поступово у більшості з них почали пробивати собі дорогу
національні моделі розвитку (югославська, румунська), які попри
адміністративно-командні методи управління допускали певний розвиток елементів
ринку: наявність приватних селянських господарств, збереження приватного
сектору в дрібному виробництві та роздрібній торгівлі, розвиток
зовнішньоекономічних відносин із країнами ринкової економіки, залучення іноземних
капіталів в економіку. Водночас в Албанії до початку 90-х років XX ст.
зберігався господарський механізм сталінської моделі. На початку 90-х років XX
ст. країни регіону ступили на шлях економічних реформ, спрямованих на формування
ринкової економіки. Однак темпи, глибина, результативність цих реформ у кожній
із них мають свою специфіку. Передусім це залежить від досягнутого на початок
реформ рівня розвитку елементів ринкової економіки, менталітету населення, ступеня
відкритості економіки.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:5441 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
Демографічну
ситуацію характеризують ті самі тенденції, що й у більшості інших країн Європи.
Їй властиве різке зниження народжуваності та природного приросту, що зумовлено
соціально-економічними факторами. Народжуваність і відповідно природний приріст
населення (26 осіб на 1000 жителів) найвищі в Албанії. Відрізняється тут і
вікова структура населення (середній вік — приблизно 26 років). В інших країнах
віковий склад населення сприятливий для відтворення трудових ресурсів: дітей до
15 років — 21 %, осіб працездатного віку (15-64 роки) — 67 %, пенсійного (понад
65 років) — 12 % . Усюди жінок більше, ніж чоловіків (51 та 49 %).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:4966 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
Країни регіону багаті на найрізноманітніші
ландшафти помірного і субтропічного поясів, характерні для гірських, горбкуватих
і рівнинних зон. Розташовані вони в безпосередній близькості один від одного й
утворюють мозаїку ґрунтів, гідрологічних умов і рослинності. Найважливіші
особливості природних умов пов'язані з будовою земної поверхні, де майже 70 %
території зайнято горами. Гори альпійської складчастості в регіоні представлені найбільш високою і складною за будовою частиною Карпат, які в Румунії утворюють велике, неправильної форми кільце, що охоплює половину Східних Карпат, Південні Карпати і Західні Румунські гори. Вони складаються на заході з вулканічних порід, на сході — з флішових і вапнякових відкладів. Найпотужніша система півдня — Дінарське нагір'я, якому властиві карстові форми рельєфу. У регіоні розташовані Трансільванське плато. Македонські гори, Родопи, Стара Планіна тощо.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:5299 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|