Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 25-30 |
Сторінки: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Фото: dic.academic.ru Вигідним є економіко-географічне положення регіону, який є єднальною ланкою між Європою і Далеким Сходом в Євразії. Країни регіону безпосередньо межують із регіонами Східної Європи, Південно-Західної та Східної Азії. Лише вузька смужка території Афганістану відділяє їх від найбільших країн Південної Азії — Індії та Пакистану. Північна і Центральна Азія розташована на перехресті важливих торговельних шляхів євразійського значення. Територія має вихід до трьох водних басейнів (Північний Льодовитий і Тихий океани, безстічний Арало-Каспійський басейн). Проте відсутність виходу до Світового океану в країнах Центральної Азії дещо погіршує їх транспортно-географічне положення. З розпадом СРСР новоутворені незалежні держави Центральної Азії стали ареною зіткнення політико-економічних інтересів мусульманського світу (Туреччина, Іран), з одного боку, і східноазіатського регіону (Китай, Південна Корея) — з іншого. Тривале співіснування країн регіону в межах колишнього СРСР зумовило багато спільних рис їх соціально-економічного розвитку. |
Фото: dic.academic.ru Азія є найбільшою частиною світу (площа 44 млн км2), охоплюючи майже 1/3 суші земної кулі. Разом з Європою вона утворює найбільший материк Землі — Євразію. Слово «Азія» ассирійського походження і в перекладі означає «схід», вказуючи на географічне положення цієї частини світу. На відміну від Європи, яку впродовж сторіч об'єднували християнські цінності, Азія набагато культурно, релігійно різноплановіша, що зумовлено участю в її історичному розвитку багатьох різних цивілізацій. Найбільші з них заклали основи сучасних соціально-культурних особливостей історико-культурних регіонів Азії, що сформувалися на базі релігійних та морально-етичних учень. Як правило, в Азії виділяють три найбільших історико-культурних регіони: індійський (південноазіатський), китайський (східноазіатський, або далекосхідний) та арабо-мусульманський (західноазіатський, або близькосхідний). В Азії виробляють майже 42 % сукупного світового НВП, тут знаходиться значна кількість провідних світових країн — експортерів капіталу, розташований один із трьох головних світових центрів економічного розвитку — Азіатсько-тихоокеанський регіон (Японія, країни — «азіатські дракони», Китай). Водночас Азія є регіоном вражаючої бідності, де щомісячні доходи мільйонів людей становлять менше 20 доларів США, регіоном голоду і найжорстокіших воєнно-політичних та релігійноетнічних конфліктів, які щорічно забирають життя тисяч людей.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:18787 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.12.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: venividi.ru Істотним джерелом
валютних надходжень у деяких країнах є іноземний туризм. Щорічно регіон
відвідує понад 2 млн туристів, яких приваблюють гірські ландшафти Гімалаїв,
Каракорума, тропічні пустелі, савани, вологі ліси, чудові морські узбережжя
Індії та Мальдів, а також історичні й культурні реліквії й екзотика місцевогоспособу життя: культурні
скарбниці ламаїстських монастирів, індуїзм і йога, індуїстська і могольська
архітектура, монументи буддистів, сикхів, фестивалі, релігійні свята тощо.Туристичною перлиною регіону є Індія з її різноманітною тропічною природою, строкатим етноконфесійним складом населення, великою кількістю міст зунікальними історико-культурними пам'ятками різних епох (Нью-Делі, Мумбай, Колката, Ченнай, священний для індуїстів Бенарес на р. Ганг, місто Аграіз всесвітньо відомим дивом архітектури XVII ст. — Мавзолеєм Тадж-Махал). У Гімалаях чимало гірських курортів.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:7964 |
Додав: wiktor |
Дата: 14.12.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: geogra.ru Транспортний комплекс
регіону розвинутий недостатньо. Найпоширенішим є залізничний транспорт.
Загальна протяжність залізниць — 74 557 км (на 1000 км2 території припадає 21,1 км доріг), більшість з яких знаходиться в
Індії (63 000 км).
Але рухомий склад його значно «постарів».Останнім часом залізниці відчувають гостру конкуренцію з боку автомобільного транспорту не тільки у пасажирських, а й у вантажних перевезеннях. Автопарк країн регіону налічує понад 5 млн пасажирських і 3,6 млн вантажних автомобілів. Великі міста з'єднані між собою асфальтованими магістралями, але більшість доріг не мають твердого покриття й у період дощів стають непрохідними. Значну роль автотранспорт відіграє в Бутані та на Мальдівах, де немає залізниць, а в Непалі їх побудовано всього 100 км.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:5811 |
Додав: wiktor |
Дата: 14.12.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: venividi.ru Сільськогосподарське
виробництво переважно дрібне і трудомістке. Рівень агротехніки та врожайності є
одним із найнижчих у світі. Площа господарств не перевищує 1 га. Розвиток сільського
господарства гальмує також відстала соціально-економічна структура села.
Третина сільських жителів не має власної землі й працює за наймом. Рослинництво. В усіх країнах регіону сільське господарство має рослинницький напрям. Як і в інших регіонах Азії, галузь є багатоукладною. Важливе значення має плантаційне господарство, культивують чай, джут, гевею і кокосові пальми. Зернові культури займають майже 50 % посівної площі, технічні — не більше 20 %. У МГПП більшість країн Південної Азії представле на традиційними аграрно-сировинними монокультурами. Індія й Шрі-Ланка є найбільшими у світі виробниками й експортерами чаю (1/3 світового збору) і спецій.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:17955 |
Додав: wiktor |
Дата: 14.12.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: elfplast.ru Розвиток
промисловості в регіоні розпочався із середини XIX ст. і впродовж наступного
півсторіччя відбувався досить повільно. Першими були побудовані фабрики з
виробництва джутових виробів (за рахунок британського капіталу) та бавовняних
тканин (засновані місцевими підприємцями).
Після отримання незалежності Індія і Пакистан почали активно розвивати свою індустрію. Разом із традиційними галузями із 60-х років зростає видобувна промисловість. Інтенсивно розвиваються сучасні наукомісткі галузі (виробництво електрообладнання, побутової техніки, електроніки, ЕОМ тощо). Специфічним для промисловості країн регіону є поєднання різноманітних форм виробництва — від крупних заводів, оснащених найсучаснішим обладнанням, до примітивних кустарних майстерень.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:7976 |
Додав: wiktor |
Дата: 14.12.2010
| Коментарі (0)
|