Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
Фото: geogra.ru
Транспорт Транспортний комплекс регіону розвинутий недостатньо. Найпоширенішим є залізничний транспорт. Загальна протяжність залізниць — 74 557 км (на 1000 км2 території припадає 21,1 км доріг), більшість з яких знаходиться в Індії (63 000 км). Але рухомий склад його значно «постарів». Останнім часом залізниці відчувають гостру конкуренцію з боку автомобільного транспорту не тільки у пасажирських, а й у вантажних перевезеннях. Автопарк країн регіону налічує понад 5 млн пасажирських і 3,6 млн вантажних автомобілів. Великі міста з'єднані між собою асфальтованими магістралями, але більшість доріг не мають твердого покриття й у період дощів стають непрохідними. Значну роль автотранспорт відіграє в Бутані та на Мальдівах, де немає залізниць, а в Непалі їх побудовано всього 100 км. Істотний прогрес спостерігається в розвитку авіатранспорту. В регіоні побудовано 131 сучасний аеропорт, усі великі міста сполучені авіалініями. Частина міжнародних рейсів обслуговується національними компаніями, з яких найбільш значущими є «Індіан Ейрлайнс», «Мальдівз ейрвейс», «Біман» (Бангладеш). У 1980 р. в Індії було побудовано перший ракетоносій, з якого на космодромі Срихарікота (південь країни) здійснено запуск штучного супутника, що відкрило їй двері до світового «космічного клубу». Морський транспорт активно використовується для зовнішніх перевезень. Найбільший морський торговий флот має Індія (5,9 млн бр.-реєстр, т). Найвідоміші в регіоні морські порти: Мумбай, Ченнай, Вішакхапатнам, Коччі та ін. (Індія), Дакка, Кхулна (Бангладеш), Карачі (Пакистан), Коломбо, Трінкомалі (Шрі-Ланка). На Мальдівах великі надходження валюти забезпечує державна судноплавна компанія, яка володіє суднами загальною тоннажністю 175 тис. т. Між Індією й Шрі-Ланкою діє поромна переправа. Є в регіоні і нафтопроводи. Найбільший за протяжністю сполучає ассамські нафтопромисли з колкатським районом. У Непалі діє канатна дорога довжиною 42 км. Загалом рівень транспортної забезпеченості регіону недостатній, а техніко-економічний стан транспорту незадовільний (різноколійні, різнотипні, зношені залізниці, автошляхи потребують суттєвої реконструкції, сільські дороги не мають твердого покриття). Повсюдно використовують гужовий транспорт (віслюків, волів, верблюдів).
Переглядів: 5796
| Теги: | |
Матеріали по темі: |