Головна » 2012 » Март » 2 » Найдавніший ліс планети став трохи різноманітніше
Найдавніший ліс планети став трохи різноманітніше
     Найдавніший ліс планети став трохи різноманітніше У 1920-х в кар'єрі, де добували піщаник, поблизу Гільбоа (штат Нью-Йорк, США) були виявлені сотні залишків копалин дерев. Їх вік оцінили в 390 млн років; до цього дня це самий старий ліс у світі, відомий науці.
      Вчені визнали, що там ріс лише один загадковий вид дерев, позначений як Eospermatopteris (або дерево Гільбоа). Він нагадував сучасні пальми: крона була розташована на самому верху стовбура. Незабаром після цього кар'єр був закритий і засипаний. Але в 2010 році дослідники провели повторні розкопки, розчистили близько 1200 м ² тонкого шару аргілітів, який містив скам'янілості, і ідентифікували рештки двох інших видів рослин.
       У журналі Nature Вільям Стейн з Університету штату Нью-Йорк в Бінгемтоні (США) і його колеги описують плауновідниє розміром з дерево: діаметр стовбура досягав 11 см, а висота становила не менше 3,9 м. Це найвища рослина даного типу тієї епохи.
       Виявлено також щось на кшталт лози з діаметром стовбура близько 15 см і численними гілками. Рослина, що відносяться до праголосеменним, до цих пір було відомо тільки по невеликих фрагментів, знайдених в інших місцях. Швидше за все, воно не могло втриматися само по собі і спиралося на інші високі рослини чи навіть обвивали їх.
      Перші дослідники вважали, що ліс ріс в болоті, але пан Стейн і його колеги вважають, що він стояв на плоскій прибережній рівнині у річковій долині. Ймовірно, він загинув (і зберігся) через те, що русло річки змінилося і ліс був поглинений наступали пісками.
      Фахівці підкреслюють, що це перше пряме свідчення існування змішаних лісів в глибоку давнину. В девонського періоду флора тільки приступила до формування великомасштабних заростей. Поява лісів змінило всю екосистему планети.
     Підготовлено за матеріалами ScienceNOW і LiveScience.
Фото: wallpaperpimper.com