13:23 Транспортна стратегія України: а як же зміни клімату? | |
Київ, 16 серпня 2010 року – Робоча група НУО зі зміни клімату закликала Міністерство транспорту та зв’язку України врахувати проблему зміни клімату у проекті Транспортної стратегії України до 2020 року (далі – Стратегія). Екологи наполягають на проведенні додаткових громадських слухань, щоб обговорити кроки пом’якшення екологічної небезпеки, яку становить інтенсивний розвиток транспортного сектору для України.
Фото: «Транспорт викидає 12% парникових газів України, - коментує Христина Рудницька, координатор програми зі зміни клімату Національного екологічного центру України, - проте у проекті Стратегії вплив транспорту на проблему зміни клімату не врахований». На думку фахівців Робочої групи, пріоритет у транспортному розвитку країни варто надати найбільш енергоефективним та найменш забруднюючим видам пересування – зробити громадський транспорт більш зручним, регулярним та надійним, заохочувати менше користуватися авто- та авіатранспортом, натомість на короткі відстані пересуватись пішки чи велосипедом. «Варто відмітити, що в Стратегії врахований екологічний аспект впливу транспорту, встановлена мета зниження викидів шкідливих речовин на 30%. Але в той самий час не прописані етапи та дати реалізації більшості проектів, що може призвести до зволікання з виконанням Стратегії та недосягнення поставлених цілей», - продовжує Христина Рудницька. Приватним перевізникам екологи радять робити ставку на великі автобуси, трамваї, тролейбуси і відмовитися від маршрутних таксі. Адже щоб перевезти ту ж саму кількість людей, «маршруток» доводиться пускати набагато більше, що підвищує кількість викидів і створює затори на дорогах. «Важливим аспектом зменшення використання транспорту, а відповідно і викидів, є раціональне планування та розташування інфраструктури міст, щоб мінімізувати необхідність щодня долати довгі відстані – пояснює експерт зі зміни клімату Національного екологічного центру України Ірина Ставчук. – Також головні станції поїздів, метро, автобусів, місця паркування мають бути пристосовані для пересадки з машин на громадський транспорт». Екологи пропонують розробити спеціальний метод, що дозволить порівнювати екологічний вплив різних видів транспорту і напрямів, та використовувати його під час планування прокладання кожного траспортного шляху. На їх думку, важливі не лише економічні показники, а в першу чергу вплив кожного проекту на довкілля. Щоб заохочувати людей до більш свідомого вибору засобів пересування, експерти пропонують Мінтрансу ввести курс екологічного водіння і розпочати широкі інформаційні кампанії про переваги громадського транспорту та велосипедів над приватними авто. Текст коментарів до проекту Транспортної стратегії України до 2020 року додається. За більш детальною інформацією звертайтеся: Христина Рудницька Координатор програми зі зміни клімату Національний екологічний центр України www.necu.org.ua krudnytska@necu.org.ua +38 044 353 78 42 Довідково : Робоча група НУО України з питань зміни клімату (РГ НУО ПЗК) – мережа громадських природоохоронних організацій, які співпрацюють з 2001 року з метою реалізації права громадян на життя в безпечному навколишньому середовищі у зв’язку із загрозою глобальної зміни клімату. Докладніше на сайті: www.climategroup.org.ua Національний екологічний центр України (НЕЦУ) – це одна з перших екологічних громадських неприбуткових організацій національного рівня в незалежній Україні, яка працює з 30 серпня 1991 року з метою створення здорового довкілля та поліпшення якості життя людей в Україні. НЕЦУ прагне донести позиції фахівців в охороні довкілля до посадовців які приймають рішення у різних галузях господарства. Докладніше на сайті: www.necu.org.ua Додатки : Коментарі роб. групи ( коментарі Робочої групи до Транспортної стратегії.pdf, 123 Kb ) Джерело : http://www.civicua.org Джерело: | |
|
Матеріали по темі: |