Головна » 2012 » Май » 31 » Земля відновилася після найбільшого за 10 млн років вимирання видів
Земля відновилася після найбільшого за 10 млн років вимирання видів
 Земля відновилася після найбільшого за 10 млн років вимирання видів  Вчені встановили, що для відновлення біорізноманіття після цієї кризи потрібно близько 10 мільйонів років, говориться в дослідженні, опублікованому в журналі Nature Geoscience.
   "Вивчення геологічних даних показало нам, що в цілому життя на Землі відновлюється навіть після жахливих катаклізмів - вони просто перезапускають процес еволюції", - говорить автор дослідження, співробітник університету Брістоля (Великобританія) Майкл Бентон.
   Вимирання наприкінці Пермського геологічного періоду, яке вважається найбільшим за всю історію планети, сталося через ланцюг екологічних катастроф, серед яких - глобальне потепління, кислотні дощі, підвищення кислотності вод океану і недолік в них кисню. Ці умови призвели до загибелі 90% організмів.
   "Складно собі уявити, що загинуло стільки живих істот, але на території Китаю і в деяких інших місцях на планеті цьому є неспростовні докази", - відзначає один з авторів дослідження, співробітник Уханьского університету наук про землю (Китай) Джун-Цян Чень.
   Проаналізувавши дані геологічного буріння, вчені прийшли до висновку, що в перші п'ять мільйонів років після глобального кліматичного кризи умови для життя залишалися важкими, проте деякі екосистеми, сформовані найбільш простими, здатними до адаптації організмами, почали відновлюватися вже в цей період.
   Потім, коли умови стали м'якшими, почали з'являтися нові види та екосистеми почали ускладнюватися, досягнувши подібного з "докризовим" станом рівня.
   "Завжди вважається, що глобальне вимирання видів - це щось необоротне, але, виходячи з геологічної історії, це необоротно тільки для окремих видів. Зараз починаються процеси, схожі на першопричини того вимирання - і глобальне потепління, і кислотні дощі, і підвищення кислотності океану - може бути, ми могли б винести для себе якийсь урок з вивчення геологічної історії ", - вважає Бентон