Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 67-72
Сторінки: « 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Центральна Європа, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмУ Східній Європі є всі види транспорту. За вантажообігом найбільше значення мають залізничний і морський.

Особлива роль у перевезенні товарів належить залізничному транспорту. Загальна довжина залізниць — 232,2 тис. км. Більшість їх електрифікована.

Мережа автомобільних доріг розподілена в регіоні нерівномірно, найгустіша вона у західних його частинах — в Чехії, Польщі тощо. Автопарк нараховує 26,7 млн пасажирських і 2,1 млн вантажних автомобілів.

Морський транспорт обслуговує зовнішньоторговельні зв'язки країн регіону. Основними вантажами є: нафта, кам'яне вугілля, руди металів, будівельні, хімічні, лісові матеріали, метал, зерно, машини. Значні порти: Гданськ, Гдиня, Щецин (Польща), Клайпеда (Литва), Вентспілс, Лієпая, Рига (Латвія), Таллінн (Естонія), Санкт-Петербург, Мурманськ, Новоросійськ (Росія), Одеса, Маріуполь (Україна). Функціонують поромні переправи: Клайпеда — о. Рюген (ФРН), між Таллінном та Гельсінкі, а також Стокгольмом, Іллічівськ — Варна.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:7008 | Додав: wiktor | Дата: 23.08.2010 | Коментарі (0)

Південна Африка, населення, расовий склад, мовний склад, Лесото, БотсванаЧисельність населення. Країни Південної Африки дуже різняться за чисельністю населення. ПАР, наприклад, належить до найзаселеніших країн континенту, а в Ботсвані, Намібії, Лесото, Свазіленді проживає менше ніж по 2 млн осіб (додаток 2).

Демографічні особливості. Природний приріст населення високий — 2,4 % на рік. У країнах, які довше були колоніями, порівняно з іншими, смертність вища. Серед чорних африканців смертність майже вдвічі вища, ніж серед білих. Особливо висока дитяча смертність. Діти у південноафриканських країнах становлять 39 % населення, особи похилого віку — 4 %. Співвідношення між чоловіками та жінками — 49 і 51 % відповідно.

Расовий склад. Корінні жителі регіону — бушмени й готтентоти — мають небагато расових відмінностей. Їм властиве поєднання негрільських (низький зріст) і типово негроїдних (кучеряве волосся, широкий ніс) ознак із деякими особливостями, притаманними монголоїдам (жовтувата, зморшкувата шкіра), слабко виражений епікантус.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:16924 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (1)
Східна Африка, населення, расовий склад, Ефіопія, Замбія, Кенія        Природний приріст населення високий (2,9 % на рік), максимальний рівень його в Джибуті (4,8 %), Танзанії (3,1 %), Малаві (3,1 %), Уганді (3 %). В африканських сім'ях зберігаються традиції багатодітності, у деяких областях — полігамні форми шлюбу. В Кенії та Малаві зафіксовані одні з найвищих на материку показники народжуваності (до 55 народжених на 1000 осіб). Висока народжуваність зумовила в багатьох країнах, особливо в Кенії, дуже велику кількість дітей віком до 15 років (45 %) і, навпаки, найменше осіб похилого віку — всього 2,9 % . Абсолютно пропорційним є співвідношення між чоловіками та жінками.

Расовий склад. На території регіону мешкають представники трьох расових типів: на північному сході та сході переважає ефіопський расовий тип, в екваторіальних лісах і саванах — негроїдний, на південному сході та півдні — бушменський.

Ефіопський тип виник внаслідок поступового змішання середземноморських європеоїдів із негроїдами.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:8309 | Додав: wiktor | Дата: 02.10.2010 | Коментарі (0)

Східна Африка, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризм, Танзанія, УгандаНайважливіші види транспорту, які обслуговують внутрішні перевезення, — залізничний і автомобільний, зовнішні — морський і авіаційний.

Основний вид транспорту у більшості країн — автомобільний, хоча забезпеченість території регіону дорогами вкрай низька. Протяжність шосейних доріг — 358,1 тис. км, із них 47,7 тис. км — асфальтовані. Велика частина автошляхів має обмежену або сезонну прохідність. Автомобільний парк налічує 845 тис. машин, з яких 521 тис. — легкові. Через територію багатьох країн проходить найпротяжніше автошосе — Велика північна автострада (Лівінгстон — Лусака — Капірі — Мпоші — Тундума).

Залізничний транспорт спеціалізується на перевезенні експортно-імпортних вантажів. Протяжність залізниць — 11 635 км. У Бурунді, Сомалі й Руанді залізниць немає. Залізничний транспорт технічно відсталий, недостатньо укомплектований рухомим складом.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:8185 | Додав: wiktor | Дата: 02.10.2010 | Коментарі (0)
Фото: indostan.ru
Економіко-географічне положення, Південна Азія, Бангладеш, Бутан, Індія, Мальдіви      Країни Південної Азії межують з трьома сусідніми азіатськими регіонами: Південно-Західною, Східною та Південно-Східною Азією. Омиваються водами Індійського океану, зокрема Аравійським морем на заході, Бенгальською затокою та Андаманським морем на сході. Дві країни розташовані безпосередньо на островах: Мальдівська Республіка на однойменному архіпелазі та Шрі-Ланка на великому однойменному острові біля південно-східного узбережжя Індії. Індії належать три значних архіпелаги: Лаккадівські острови в Аравійському морі та Андаманські й Нікобарські острови в Індійському океані.

До Другої світової війни всі країни регіону перебували під владою Великої Британії й становили одну колонію під назвою «Імперія Індії». Непал і Бутан мали права васальних князівств. У 30-х роках в окрему колонію був виділений Цейлон. Після війни метрополія змушена була визнати незалежність своїх колоній, але гальмувала й ускладнювала утворення нових держав.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:15574 | Додав: wiktor | Дата: 14.12.2010 | Коментарі (0)
Фото: dic.academic.ru
Економіко-географічна характеристика, Азії, регіон, економічна географія зарубіжних країн        Азія є найбільшою частиною світу (площа 44 млн км2), охоплюючи майже 1/3 суші земної кулі. Разом з Європою вона утворює найбільший материк Землі — Євразію. Слово «Азія» ассирійського походження і в перекладі означає «схід», вказуючи на географічне положення цієї частини світу. На відміну від Європи, яку впродовж сторіч об'єднували християнські цінності, Азія набагато культурно, релігійно різноплановіша, що зумовлено участю в її історичному розвитку багатьох різних цивілізацій. Найбільші з них заклали основи сучасних соціально-культурних особливостей історико-культурних регіонів Азії, що сформувалися на базі релігійних та морально-етичних учень. Як правило, в Азії виділяють три найбільших історико-культурних регіони: індійський (південноазіатський), китайський (східноазіатський, або далекосхідний) та арабо-мусульманський (західноазіатський, або близькосхідний).

В Азії виробляють майже 42 % сукупного світового НВП, тут знаходиться значна кількість провідних світових країн — експортерів капіталу, розташований один із трьох головних світових центрів економічного розвитку — Азіатсько-тихоокеанський регіон (Японія, країни — «азіатські дракони», Китай). Водночас Азія є регіоном вражаючої бідності, де щомісячні доходи мільйонів людей становлять менше 20 доларів США, регіоном голоду і найжорстокіших воєнно-політичних та релігійноетнічних конфліктів, які щорічно забирають життя тисяч людей.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:18995 | Додав: wiktor | Дата: 15.12.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 55-60 61-66 67-72 73-78 79-84 ... 121-126 127-127