Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 67-72 |
Сторінки: « 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Особлива роль у перевезенні товарів належить залізничному транспорту.
Загальна довжина залізниць — 232,2 тис. км. Більшість їх електрифікована. Мережа автомобільних доріг розподілена в регіоні нерівномірно,
найгустіша вона у західних його частинах — в Чехії, Польщі тощо. Автопарк
нараховує 26,7 млн пасажирських і 2,1 млн вантажних автомобілів.
Морський
транспорт обслуговує
зовнішньоторговельні зв'язки країн регіону. Основними вантажами є: нафта, кам'яне вугілля, руди
металів, будівельні, хімічні, лісові матеріали, метал, зерно, машини. Значні порти:
Гданськ, Гдиня, Щецин (Польща), Клайпеда (Литва), Вентспілс, Лієпая, Рига
(Латвія), Таллінн (Естонія), Санкт-Петербург, Мурманськ, Новоросійськ (Росія),
Одеса, Маріуполь (Україна). Функціонують поромні переправи: Клайпеда — о. Рюген
(ФРН), між Таллінном та Гельсінкі, а також Стокгольмом, Іллічівськ — Варна. |
Демографічні
особливості. Природний приріст
населення високий — 2,4 % на рік. У країнах, які довше були колоніями, порівняно
з іншими, смертність вища. Серед чорних африканців смертність майже вдвічі
вища, ніж серед білих. Особливо висока дитяча смертність. Діти у
південноафриканських країнах становлять 39 % населення, особи похилого віку — 4
%. Співвідношення між чоловіками та жінками — 49 і 51 % відповідно.
Расовий склад. Корінні жителі регіону — бушмени й готтентоти
— мають небагато расових відмінностей. Їм властиве поєднання негрільських
(низький зріст) і типово негроїдних (кучеряве волосся, широкий ніс) ознак із
деякими особливостями, притаманними монголоїдам (жовтувата, зморшкувата шкіра),
слабко виражений епікантус.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:16924 |
Додав: wiktor |
Дата: 27.08.2010
| Коментарі (1)
|
![]() Расовий склад. На території регіону мешкають представники трьох расових типів: на північному сході та сході переважає ефіопський расовий тип, в екваторіальних лісах і саванах — негроїдний, на південному сході та півдні — бушменський. Ефіопський тип виник внаслідок поступового змішання середземноморських європеоїдів із негроїдами.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:8309 |
Додав: wiktor |
Дата: 02.10.2010
| Коментарі (0)
|
Основний вид транспорту у більшості країн — автомобільний, хоча забезпеченість території регіону дорогами вкрай низька. Протяжність шосейних доріг — 358,1 тис. км, із них 47,7 тис. км — асфальтовані. Велика частина автошляхів має обмежену або сезонну прохідність. Автомобільний парк налічує 845 тис. машин, з яких 521 тис. — легкові. Через територію багатьох країн проходить найпротяжніше автошосе — Велика північна автострада (Лівінгстон — Лусака — Капірі — Мпоші — Тундума). Залізничний транспорт спеціалізується на перевезенні експортно-імпортних вантажів. Протяжність залізниць — 11 635 км. У Бурунді, Сомалі й Руанді залізниць немає. Залізничний транспорт технічно відсталий, недостатньо укомплектований рухомим складом.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:8185 |
Додав: wiktor |
Дата: 02.10.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: indostan.ru ![]() До Другої світової війни всі країни регіону перебували під владою Великої Британії й становили одну колонію під назвою «Імперія Індії». Непал і Бутан мали права васальних князівств. У 30-х роках в окрему колонію був виділений Цейлон. Після війни метрополія змушена була визнати незалежність своїх колоній, але гальмувала й ускладнювала утворення нових держав.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:15574 |
Додав: wiktor |
Дата: 14.12.2010
| Коментарі (0)
|
Фото: dic.academic.ru ![]() В Азії виробляють майже 42 % сукупного світового НВП, тут знаходиться значна кількість провідних світових країн — експортерів капіталу, розташований один із трьох головних світових центрів економічного розвитку — Азіатсько-тихоокеанський регіон (Японія, країни — «азіатські дракони», Китай). Водночас Азія є регіоном вражаючої бідності, де щомісячні доходи мільйонів людей становлять менше 20 доларів США, регіоном голоду і найжорстокіших воєнно-політичних та релігійноетнічних конфліктів, які щорічно забирають життя тисяч людей.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:18995 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.12.2010
| Коментарі (0)
|