Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 85-90
Сторінки: « 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Північна Європа, промисловість, сільське господарство, ІсландіяУ країнах регіону переважає обробна промисловість за значної частки електроенергетики, видобування мінеральної сировини і розробки лісів (крім Данії та Ісландії).

Промисловість Швеції, Норвегії та Фінляндії розміщена переважно у південних районах, особливо в портових містах. У центральних і північних районах, які займають 2/3 території, розташовані лише окремі центри гірничорудної, лісової та рибної промисловості, а також ГЕС.

У промисловості домінують дрібні та середні підприємства. У світовому поділі праці основними галузями спеціалізації є енергетика, металургія, лісопереробна промисловість, машинобудування.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:18519 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)

Північна Європа, загальна характеристика, господарств, фінляндіяКраїни Північної Європи є одними з економічно найрозвинутіших у світі. Вони сформували особливу модель соціально-економічного розвитку («суспільство загального добробуту», так званий «скандинавський соціалізм»), який визначається такими рисами:

— високий рівень життя, відсутність різких контрастів між багатими і бідними;

— значний рівень податків (до 55 % від прибутку);

— середня площа житла — 400 м2, Швеція посідає 1-ше місце у світі за забезпеченістю житлом на душу населення (на кожні 1000 осіб припадає 445 квартир);

— на 1000 жителів припадає 504 автомобілі (по 2 машини на сім'ю), до 500 телевізорів і 681 телефон;

— висока соціальна захищеність: офіційно тривалість робочого тижня — 40 год., на практиці в середньому — 37 год., оплачувана відпустка — 5 тижнів, сплачуються витрати на дітей до 16 років, надаються позики на квартиру. Високорозвинута система охорони здоров'я: у разі захворювання працівник одержує допомогу, яка становить 65-90 % заробітної платні, на 10 тис. населення припадає у середньому 25 лікарів. Основна пенсія (по старості) виплачується незалежно від трудової діяльності, розмір її однаковий для усіх. Крім того, держава виплачує додаткову пенсію за вислугу років, розмір якої залежить від заробітку;
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:11253 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)

Північна Європа, населення, Швеція, расовий склад ,етнічний складДемографічний склад. За особливостями відтворення населення країни регіону належать до 1-го типу. Темпи приросту населення позитивні, але мінімальні: від 0,2 % (у Данії) і 0,3 % (у Фінляндії) до 1,1 % (в Ісландії). У Фінляндії найнижча у світі дитяча смертність, але найвища в Європі смертність від серцевих захворювань. У регіоні одна з найвищих у світі тривалість життя: у Швеції — 73 роки (чоловіки) і 79 років (жінки), в Ісландії — 76 років (чоловіки) і 81 рік (жінки). Постійно знижується частка дітей у загальній кількості населення (19 %), зростає — літніх людей (16%). За кількістю жінки переважають над чоловіками (51 та 49% відповідно).

Расовий склад. Народи Північної Європи здебільшого належать до північної групи великої європеоїдної раси. Це переважно блондини зі світлим чи білявим волоссям, світлою шкірою та блакитними або сірими очима. На півночі Скандинавії, у Лапландії, живуть саамі, яких відносять до перехідної лапоноїдної раси, що увібрала в себе елементи європеоїдної та монголоїдної рас.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9291 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)
Північна Європа, природні умови, геологічна будова, Норвегія       Найхарактернішою особливістю географічного положення країн Північної Європи є їх розташування поблизу моря, яке значною мірою вплинуло і на природу та господарство регіону.

Геологічна будова країн представлена Балтійським кристалічним щитом і каледонськими відкладами Скадинавських гір. Довжина гір — приблизно 1700 км, ширина — до 600 км, висота — до 2469 (г. Гальхепітген).

Західні схили круто обриваються до Норвезького моря, розчленовані фіордами, східні — ступінчастоподібно знижуються до Ботнічної затоки. Скандинавські гори складаються з метаморфічних і кристалічних порід. Переважають вирівняні поверхні з окремими кряжами.

Площа сучасного зледеніння — майже 5000 км2. Тут (в Ісландії) — одна з найактивніших вулканічних зон, в якій знаходяться 200 вулканів, у тому числі 26 діючих, лавові поля, гарячі джерела — гейзери.

Клімат західних районів регіону м'який морський, східних — більш континентальний. Середні температури літніх місяців коливаються від +11° С в Ісландії до -1…-17° С в Данії, Швеції, Фінляндії. Середня температура січня — приблизно 0...-10 С. Опадів достатня кількість, мінімум припадає на Швецію й Данію (500-610 мм), а максимум — на Норвегію (800-2000 мм).

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:16162 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)

Загальні відомості, регіон, Північна Європа, економіко-географічне положення, ДаніяПівнічна Європа має вигідне економіко-географічне положення, яке визначається такими рисами:

— межування країн регіону із Західною та Східною Європою;

— вихід до морів Атлантичного океану: Балтійського, Північного, Норвезького та двох морів Північного Льодовитого океану — Гренландського та Баренцева;

— розташування на перетині важливих морських і авіаційних магістралей з Європи в Північну Америку;

— сухопутне сусідство з Росією, що дає перспективу тісних економічних контактів і величезний ринок збуту, а також морське сусідство з країнами Прибалтики, що впливає на їх політичну й економічну ситуацію;

— сусідство на південних кордонах із високорозвинутими країнами ЄС (три країни регіону — Данія, Швеція і Фінляндія — входять до ЄС).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6443 | Додав: wiktor | Дата: 22.08.2010 | Коментарі (0)

Південно-Східна Європа, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмОстанніми десятиріччями в регіоні помітно зросла роль вантажного автотранспорту як у внутрішніх, так і в міжнародних перевезеннях (особливо вивезення продукції легкої та харчової промисловості). Автопарк країн складається з 7,8 млн пасажирських і 1,0 млн вантажних автомобілів.

Роль залізничного транспорту помітно знизилася. Загальна протяжність залізничних колій — 27 535 км, з яких майже 35 % електрифіковано.

Морський транспорт здавна відіграє головну роль у зовнішній торгівлі, а в Хорватії й Болгарії — ще й у каботажних (між портами однієї країни) перевезеннях. Швидко розвивається морський торговий флот у Румунії (2,6 млн бр.-реєстр, т). Серед країн регіону не мають виходу до моря тільки Македонія та Молдова. Найбільшими портами є Рієка, Спліт, Дубровнік (Хорватія), Варна, Бургас (Болгарія), Констанца, Бреїла (Румунія), Дуррес (Албанія), Боснійський Брід (Боснія і Герцеговина), Копер (Словенія) тощо. Побудовано канал Дунай — Чорне море завдовжки 50 км, а в 1978 р. стала до ладу перша на Чорному морі й одна з найбільших у світі залізничних поромних переправ — Варна (Болгарія) — Іллічівськ (Україна), завдовжки 435 км.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6458 | Додав: wiktor | Дата: 20.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 73-78 79-84 85-90 91-96 97-102 ... 121-126 127-127