Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 79-84 |
Сторінки: « 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Паливно-енергетичний
комплекс. На сьогодні тільки
Польща та Україна використовують для енергетичних потреб значну кількість
вугілля. Всі інші країни орієнтуються на імпортовані з Росії нафту й газ. Нафтопереробні
заводи в більшості країн розміщені біля нафтопроводів: Плоцьк (Польща),
Новополоцьк, Мозир (Білорусь), Кременчук, Лисичанськ, Дрогобич (Україна), Братислава
(Словаччина), Мажейкяй (Литва).
Виробництво
електроенергії становить 1384,8 млрд кВт • год, її виробляють переважно на ТЕС,
що працюють на кам'яному і бурому вугіллі, мазуті. Каскади ГЕС побудовано на
Дніпрі, Волзі — Камі, р. Ваг (Словаччина). В регіоні (Росія) діє перша у світі
АЕС — Обнінська, побудована у 1954 р., потужністю 5 МВт. АЕС фунціонують у
Литві (2 реактори потужністю 2,4 млн кВт виробляють 83 % електроенергії в
країні, що є максимальним показником у світі), Словаччині (4 реактори дають 44
% електроенергії), Угорщині (на 4 реактори припадає 41 % електроенергії),
Україні (16 реакторів потужністю 13,7 млн кВт виробляють 44 % електроенергії),
Чехії (20 %), Росії (29 атомних реакторів потужністю 21,3 млн кВт). |
Реформування економіки спершу базувалося переважно на концепції «шокової
терапії», яка передбачала швидке забезпечення фінансової стабілізації та лібералізацію
цін, розвиток усіх форм власності, розширення прав суб'єктів економіки,
збільшення внутрішнього ринку. Проте досвід засвідчив, що перехід до ринкових відносин
потребує тривалішої трансформації на макрота мікроекономічному рівнях. Це
зумовило необхідність реалізації довготривалої стратегії економічних перетворень,
яка передбачає структурну перебудову, розвиток фінансових ринків, вирішення
проблем зайнятості та соціального захисту, забезпечення прав людини.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:8470 |
Додав: wiktor |
Дата: 23.08.2010
| Коментарі (0)
|
![]() Демографічні
особливості. Демографічна
ситуація є досить складною, що зумовлено наслідками Другої світової війни,
зростанням урбанізації та пов'язаним із нею промисловим розвитком держав. Як і в більшості
інших європейських країн, природний приріст населення в останні десятиліття
суттєво зменшився, передусім внаслідок різкого зниження народжуваності, а в Україні,
Росії, Білорусі та Словаччині став від'ємним. Скорочується і чисельність населення
— показники народжуваності нижчі від рівня смертності, що зумовило процес
старіння населення. Помітно збільшилася кількість осіб старших вікових груп (65 років і більше), яка становить 14 % , натомість скоротилася кількість молоді (до 14 років) — 18 % усього населення. За статевим складом населення переважають жінки (53 %).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:8864 |
Додав: wiktor |
Дата: 23.08.2010
| Коментарі (0)
|
![]() Урельєфі
чітко простежуються: низовини, горбкуваті рівнини і гори. Територія переважно
рівнинна. Гірські масиви здебільшого розташовані краєм регіону: південь оточують
Кавказькі та Кримські гори, північ — Хібіни, схід європейської частини Росії —
одна з найдавніших (герцинської складчастості) гірська система Європи —
Уральські гори, захід регіону — Судетські, Богемські та Карпатські гори. У
горах виражена вертикальна зональність. Найвищою гірською
системою в регіоні є Карпати, які утворюють опуклу до північного сходу дугу завдовжки
майже
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:19166 |
Додав: wiktor |
Дата: 23.08.2010
| Коментарі (0)
|
Економіко-географічне
положення Східної Європи вирізняється такими особливостями: — межування на заході
з високорозвинутими країнами, а на сході й південному сході — з Росією і країнами
Південно-Східної Європи — потенційними ринками збуту для Східної Європи; — проходження
через регіон транс'європейських транспортних магістралей меридіонального і
широтного напрямків. Перші з них зв'язують Скандинавські країни та Фінляндію з
країнами Дунайського басейну і Південної Європи, а другі забезпечують зв'язок
між сходом і заходом материка; — центральне положення
між заходом і сходом європейського масиву країн; — вихід до морів
(Балтійського, Чорного та Азовського), що забезпечує пряму вигоду для
транспортно-торговельних зв'язків;
— велика
протяжність території регіону з півночі на південь, різноманітність природних
умов, що істотно впливає на спеціалізацію сільського господарства, геологічна
та тектонічна будова території — на розміщення різних видів мінеральної
сировини.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6923 |
Додав: wiktor |
Дата: 23.08.2010
| Коментарі (0)
|
Морський транспорт — основний в регіоні. За тоннажем явний лідер — Норвегія (38,3 млн т), яка посідає 1-ше
місце в Європі і 3-4-те у світі за величиною торгового флоту. Основні порти
регіону: Ґетеборг, Гельсінборг (Швеція), Копенгаген, Фредерисія (Данія), Шелдвік,
Гельсінкі (Фінляндія), Нарвік, Осло, Берген (Норвегія). Судноплавство у
Фінській і Ботнічній затоках узимку здійснюється за допомогою криголамів.
Фінляндія має один із наймогутніших у світі криголамних флотів, рибальський
флот Ісландії налічує понад 1000 суден загальним тоннажем 130 000 бр.-реєстр.
т.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6844 |
Додав: wiktor |
Дата: 22.08.2010
| Коментарі (0)
|