Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 73-78
Сторінки: « 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Західна Африка, сільське господарство, промисловість, Сенегал, Нігерія В економіці більшості країн переважає сільське господарство, яке є основним джерелом існування переважної частини населення регіону. Провідна роль у його структурі (крім посушливих північних районів) належить землеробству (див. рис. 21). В усіх країнах переважає споживче і дрібнотоварне рослинництво з низьким рівнем агротехніки, головним знаряддям якої є мотика.

Сільськогосподарську техніку й мінеральні добрива застосовують у великих приватних господарствах та на плантаціях агропромислових комплексів. Дрібні господарства землю обробляють без внесення добрив, у деяких з них універсальним добривом є зола, що утворюється при розчищенні вогневим способом лісів під поля. Але вона ефективна лише на короткий час. Заміна мотикового землеробства плуговим зумовлена використанням тяглової худоби. Зрошується менше 15 % оброблюваних площ.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9983 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, загальна характеристика, господарство, Того, Сьєрра-Леоне, Сенегал Господарство регіону є монокультурним як в аграрному секторі, так і в гірничодобувній промисловості.

Основу економіки становить сільське господарство. Видобувні галузі посідають значне місце лише у господарстві Нігерії та Гвінеї. Обробна промисловість найбільше розвинута в Нігерії та Кот-д'ївуарі. Повсюдно зростання ВВП на душу населення відстає від темпів приросту населення.

У всіх країнах висока частка державного сектору, куди належить більшість промислових підприємств та об'єктів інфраструктури. У Гані держава монополізувала зовнішню торгівлю, банківську й страхову справу, виробництво електроенергії, залізничний транспорт, портове господарство та ін. У Гвінеї-Бісау націоналізовані земля, надра, ліси, транспорт, зв'язок; у Нігерії — банківська система, на4зтовий сектор, деякі галузі важкої індустрії.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6380 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
Західна Африка, населення, Кабо-Верде , Кот-д'Івуар, Ліберія               Західна Африка населена різноманітними народами, які належать до різних мовних сімей, сповідують різні релігії, використовують різноманітні форми господарської діяльності тощо. Тут знаходяться найбільша за людністю країна Африки — Нігерія і одна з найменш заселених — Гамбія.

У регіоні один із найвищих показників народжуваності, водночас у Малі, Нігері, Гвінеї, Гвінеї-Бісау, Сенегалі зберігається висока смертність населення. Перевищення народжуваності над смертністю зумовлює швидке зростання кількості населення, а низька тривалість життя — швидку зміну поколінь. Середньорічний природний приріст населення — 2,7 %, у Гамбії — 4, Кот-д'ївуарі — 3,4, Нігері — 3,2, Того — 3 %.

У віковій структурі діти до 14 років становлять 40 % населення, а кількість людей віком понад 65 років — всього 3 %. Відносно пропорційне співвідношення між чоловіками та жінками — 49,6 та 50,4 % .

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9552 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
Західна Африка, природні умови, ресурси, Гана, Гвінея, Гвінея-Бісау           Західна Африка із заходу і півдня обмежена узбережжям Атлантичного океану. На півночі межує із пустелями Сахари, на сході — з улоговиною озера Чад і гірськими хребтами, що простягнулися до затоки Біафра. Довжина берегової смуги — 4098 км.

Майже вся територія розташована у межах Африканської платформи. У рельєфі переважають невисокі (до 200—400 м) вирівняні плато, над поверхнею яких здіймаються гірські масиви Фута-Джаллон, Північногвінейська височина, невисокі гори Того, Атакора тощо.

Низинні рівнини переважно зустрічаються на узбережжі, зайняті нижньою течією рік, що відклали величезні маси алювію. Різної висоти і протяжності уступи, що сформувалися між різновисотними і різновіковими давніми поверхнями вирівнювання, створюють образ гірської природної країни.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:7816 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Загальні відомості, регіон, Західна Африка, Буркіна-Фасо, Бенін, ГамбіяЗахідна Африка — найнаселеніший регіон материка, на І/6 території якого проживає третина всіх африканців. До регіону належать 15 держав.

Межує вона з Північною та Центральною Африкою, омивається водами Атлантичного океану та його найбільшої затоки біля берегів Африки — Гвінейської. На півночі межує із Сахарою, а на сході — із котловиною Чад.

Територія Західної Африки була колонізована найраніше (XV-XVI ст.). Найбільше торкнулася її работоргівля. Донедавна одну з ділянок узбережжя Гвінейської затоки називали «Невільничий Берег». У XIX ст. територія регіону була поділена переважно між Францією, Великою Британією та Португалією. Великій Британії належали Гамбія, Гана, Сьєрра-Леоне, Нігерія, частина Того, Португалії — Гвінея-Бісау та Острови Зеленого Мису (з 1986 р. — Кабо-Верде). Решта території (крім Ліберії) входила до Французької Західної Африки. Найдавнішою республікою у регіоні є Ліберія, заснована у 1847 р. переселенцями із США. Гана й Гвінея домоглися незалежності наприкінці 50-х років, інші країни — на початку 60-х років і лише португальські колонії — у середині 70-х років XX ст.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6075 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Центральна Європа, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмУ Східній Європі є всі види транспорту. За вантажообігом найбільше значення мають залізничний і морський.

Особлива роль у перевезенні товарів належить залізничному транспорту. Загальна довжина залізниць — 232,2 тис. км. Більшість їх електрифікована.

Мережа автомобільних доріг розподілена в регіоні нерівномірно, найгустіша вона у західних його частинах — в Чехії, Польщі тощо. Автопарк нараховує 26,7 млн пасажирських і 2,1 млн вантажних автомобілів.

Морський транспорт обслуговує зовнішньоторговельні зв'язки країн регіону. Основними вантажами є: нафта, кам'яне вугілля, руди металів, будівельні, хімічні, лісові матеріали, метал, зерно, машини. Значні порти: Гданськ, Гдиня, Щецин (Польща), Клайпеда (Литва), Вентспілс, Лієпая, Рига (Латвія), Таллінн (Естонія), Санкт-Петербург, Мурманськ, Новоросійськ (Росія), Одеса, Маріуполь (Україна). Функціонують поромні переправи: Клайпеда — о. Рюген (ФРН), між Таллінном та Гельсінкі, а також Стокгольмом, Іллічівськ — Варна.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6915 | Додав: wiktor | Дата: 23.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 61-66 67-72 73-78 79-84 85-90 ... 121-126 127-127