Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
Країни регіону та їх райони з'єднані між собою (крім Ісландії) усіма видами
транспорту, які утворюють складну транспортну мережу. Морський транспорт — основний в регіоні. За тоннажем явний лідер — Норвегія (38,3 млн т), яка посідає 1-ше
місце в Європі і 3-4-те у світі за величиною торгового флоту. Основні порти
регіону: Ґетеборг, Гельсінборг (Швеція), Копенгаген, Фредерисія (Данія), Шелдвік,
Гельсінкі (Фінляндія), Нарвік, Осло, Берген (Норвегія). Судноплавство у
Фінській і Ботнічній затоках узимку здійснюється за допомогою криголамів. Фінляндія має один із наймогутніших у світі криголамних флотів, рибальський
флот Ісландії налічує понад 1000 суден загальним тоннажем 130 000 бр.-реєстр.
т. Залізничний транспорт за значенням вантажообігу посідає 2-ге місце і
відіграє головну роль у внутрішніх перевезеннях на великі відстані у Швеції та
Фінляндії. Найбільша довжина залізниць — у Швеції ( Озерний транспорт розвинутий у Швеції та Фінляндії, де озера
з'єднані каналами і мають вихід у море. У Фінляндії знаходиться Сайменський
канал ( Автотранспорт створює значну конкуренцію залізничному транспорту. Стан автошляхів у
Північній Європі — один із найкращих у світі. Загальна довжина їх — Повітряний транспорт розвинутий, у міжнародних повітряних перевезеннях
важливу роль відіграє САС — об'єднання авіакомпаній скандинавських країн. Понад
95 % усіх авіаперевезень в Ісландії здійснює компанія «Флюглейір». У регіоні
побудовано 157 аеропортів, із яких найбільші в Стокгольмі та Копенгагені. Безпосередньо з морських платформ Північного моря підводними
трубопроводами нафта транспортується у Велику Британію, а природний газ — у
Німеччину. У Данії в 1998 р. побудований найдовший у Європі міст ( У заполярних районах регіону місцеві мешканці — саамі замість традиційних
запрягів із північних оленів дедалі більше віддають перевагу пересуванню на
снігоходах. Зовнішньоекономічні
зв'язки Країни регіону є досить активними суб'єктами зовнішньоекономічних зв'язків.
Вони виробляють 2 % продукції промисловості розвинутих країн і дають 5 % їх експорту. Експорт Швеції становить 95,5 млрд дол. (85 % — готові вироби: папір, картон,
целюлоза, продукція машинобудування, а також залізна руда, деревина, пиломатеріали),
імпорт — 80 млрд дол. (паливо, продовольство, устаткування, метали, споживчі
товари). В експорті Фінляндії (44,4 млрд дол.) також значний обсяг готової продукції
— 83 % (деревообробної, целюлозно-паперової, металообробної та металургійної
промисловості), в імпорті (32,7 млрд дол.) переважають пальне, продовольство і
машини. Норвегія експортує (на 59,2 млрд дол.) нафту й нафтопродукти, природний
газ, продукцію лісообробної, електротехнічної, електрометалургійної
промисловості, продовольство, а імпортує (на 35,2 млрд дол.) продовольство і
споживчі товари. Данія вивозить на 50,8 млрд дол. продукцію машинобудування і
металообробки, медикаменти, сільськогосподарські продукти і продукцію харчової
промисловості (один із лідерів у світі з вивозу свинини, масла, сиру,
яловичини, консервів, яблук тощо). В імпорті Данії (43,6 млрд дол.) переважають
пальне, корми, устаткування і транспортні засоби. Ісландія експортує на 2,0
млрд дол. рибопродукти, метали, шкіру, а імпортує продукцію на 2,2 млрд дол.
(продовольство, машини). Основні торгові партнери — країни Європейського Союзу
та США. Зовнішньоекономічні інтереси країн регіону сягають й України: значні обсяги
її експорту надходять у Фінляндію, Швецію, Норвегію та Данію, а найбільша кількість
імпорту в Україну — з Фінляндії, Данії, Швеції. 5.
Рекреація і туризм Країни Північної
Європи мають значні ресурси для розвитку туристсько-рекреаційної діяльності.
Сприятливими умовами є:
гірські ландшафти, фіорди, умови для зимових видів спорту, прибережні острови,
озерні ландшафти Фенноскандії, заполярне літо, культурна спадщина (пам'ятки
епохи вікінгів), архітектурні споруди і культурні установи. Лахті (Фінляндія) —
«столиця» лижного спорту. Незважаючи на суворий клімат регіону, чисте повітря, незаймана природа,
затишні мальовничі озера приваблюють туристів (передусім любителів рибної
ловлі, відпочинку в сільській місцевості), кількість яких щороку зростає. Загальні прибутки від туризму становлять 9,73 млрд дол. (1995 р.), а загальна кількість туристів, які щорічно відвідують регіон, — до
4,5 млн осіб. До списку об'єктів спадщини ЮНЕСКО
з регіону зараховано 24 об'єкти: — у Данії (3) — Еллінг із рунічним камінням і церквою, церква XI ст. в
Роскіллі, замок Кронборг. — у Норвегії (4) — дерев'яна церква в Урнесі (XI ст.), Берген часів Ганзи,
неолітичні наскельні зображення в Альті тощо; — у Фінляндії (5) — Стара Раума, фортеця в Суоменлінні (Свеаборг),
старовинна церква Петаявесі, ділянка лісу і лісопилка у Верлі тощо; — у Швеції (12) — королівський палац Дротнігхольм, поселення вікінгів Бірка
і Навгарден, наскельний живопис Танума, залізні заводи Енгельсберга, Вісб'ю —
місто Ганзи, Лапландська зона, сільська церква біля Лулео, мідні копальні
Фалуна та ін.
Переглядів: 6603
| Теги: | |
Матеріали по темі: |