Головна » Статті » Методичні матеріали » Методичні матеріали для школи [ Додати статтю ]

Дидактичні вимоги до сучасного уроку
 Дидактичні вимоги до сучасного уроку- чітке формулювання освітніх задач в цілому і його складових елементів, їх зв'язок з розвиваючими і виховними задачами.
 
 Визначення місця в загальній системі уроків;- визначення оптимального змісту
уроку відповідно до вимоги учбової програми і мети уроку, з урахуванням рівня підготовки і підготовленості вчаться;- прогнозування рівня засвоєння що вчаться наукових знань, сформованості умінь і навиків, як на уроці, так і на окремих його
етапах;- вибір найраціональніших методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю оптимальної дії їх на кожному
етапі уроку, вибір, що забезпечує пізнавальну активність, поєднання різних форм колективної і індивідуальної роботи на уроці
і максимальну самостійність в навчанні вчаться;- реалізація на уроці всіх дидактичних принципів;- створення умов успішного навчання вчаться.
Основні типи уроків:
1. Урок вивчення нового. Це: традиційний (комбінований), лекція, екскурсія, дослідницька робота, учбовий і трудовий практикум.
Має на меті вивчення і первинне закріплення нових знань.
2. Урок закріплення знань. Це: практикум, екскурсія, лабораторна робота, співбесіда, консультація. Має на меті вироблення
умінь по застосуванню знань.
3. Урок комплексного застосування знань. Це: практикум, лабораторна робота, семінар і т.д. Має на меті вироблення умінь
самостійно застосовувати знання в комплексі, в нових умовах.
4. Урок узагальнення і систематизації знань. Це: семінар, конференція, круглий стіл і т.д. Має на меті узагальнення одиничних
знань в систему.
5. Урок контролю, оцінки і корекції знань. Це: контрольна робота, залік, колоквіум, огляд знань і т.д. Має на меті визначити
рівень оволодіння знаннями, уміннями і навиками. Структурні елементи учбового заняття
ЕТАПИ Дидактичні задачі Показники реального результату рішення задачі
1. Організація початку заняття.Підготовка вчаться до роботи на занятті.Повна готовність класу і устаткування, швидке включення
вчаться в діловий ритм.
2. Перевірка виконання домашнього завдання.Встановлення правильності і усвідомленості виконання домашнього завдання що
всіма вчаться, виявлення пропусків і їх корекція.Оптимальність поєднання контролю, самоконтролю і взаємоконтроля для встановлення
правильності виконання завдання і корекції пропусків.
3. Підготовка до основного етапу заняття.Забезпечення мотивації і ухвалення що вчаться меті, учбово-пізнавальній діяльності,
актуалізація опорних знань і умінь.Готовність вчаться до активної учбово-пізнавальної діяльності на основі опорних знань.
4. Засвоєння нових знань і способів дій.Забезпечення сприйняття осмислення і первинного запам'ятовування знань і способів
дій, зв'язків і відносин в об'єкті вивчення.Активні дії вчаться з об'ємом вивчення; максимальне використовування самостійності в добуванні знань і оволодінні способами дій.
5. Первинна перевірка розуміння.Встановлення правильності і усвідомленості засвоєння нового учбового матеріалу; виявлення
пропусків і невірних уявлень і їх корекція.Засвоєння єства засвоюваних знань і способів дій на репродуктивному рівні. Ліквідація типових помилок і невірних уявлень у учнів.
6. Закріплення знань і способів дій.Забезпечення засвоєння нових знань і способів дій на рівні застосування в зміненій
ситуації.Самостійне виконання завдань, що вимагають застосування знань в знайомій і зміненій ситуації.
7. Узагальнення і систематизація знань.Формування цілісної системи провідних знань по темі, курсу; виділення світоглядних
ідей.Активна і продуктивна діяльності вчаться по включень частини в ціле, класифікації і систематизації виявленню внутрішньонаочних имежкурсовых зв'язків.
8. Контроль і самоперевірка знань.Виявлення якості і рівня оволодіння знаннями і способами дій, забезпечення їх корекції.Отримання
достовірної інформації про досягнення всемиучащимися планованих результатів навчання.
9. Підведення підсумків занять.Дати аналіз і оцінку успішності досягнення мети і намітити перспективу подальшої роботи.Адекватність
самооцінки що вчиться оцінці вчителя. Отримання що вчаться информациио реальних результатах навчання.
10. Рефлексія.Мобілізація вчаться на рефлексію своєї поведінки (мотивації, способів діяльності, спілкування). Засвоєння принципів
саморегуляції і співпраці.Відвертість вчаться в осмисленні своїх дій і самооцінці. Прогнозування способів саморегуляції і співпраці.
11. Інформація про домашнє завдання.Забезпечення розуміння мети, змісту і способів виконання домашнього завдання. Перевірка
відповідних записів.Реалізація необхідних і достатніх умов для успішного виконання домашнього завдання що всіма вчаться відповідно до актуального
рівня їх розвитку.
Етапи комбінованого уроку:
Організація початку уроку
Перевірка виконання домашнього завдання
Всестороння перевірка знань
Підготовка до засвоєння нового учбового матеріалу.
Засвоєння нових знань.
Первинна перевірка розуміння що вчаться нового матеріалу.
Закріплення нових знань.
Підведення підсумків уроку.
Інформація про домашнє завдання, інструкція про його виконання.
Етапи інших типів уроків включають як обов'язкові етапи:
Фото:
Джерело: http://www.uroki.ne
Категорія: Методичні матеріали для школи | Додав: wiktor (15.01.2010)
Переглядів: 10681 | Теги: дидактичні вимоги, сучасний урок, методика, школа | Рейтинг: 4.0/4
Матеріали по темі:
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar