17:24 На дні океанів лежать 8,5 тис. танкерів з нафтою | |
Кілька десятків розливів нафти невідомого походження в дев'яностих роках погубили більше 50 тис. морських птахів і каланів біля берегів Каліфорнії. Аналіз встановив, що розливи походять з одного джерела і що це не сирець.
Фото: fotomas.uol.uaНарешті, в 2002 році Лайза Саймонс з Національного управління океанічних і атмосферних досліджень США (NOAA) і її колеги запідозрили в злочині судно «Джейкоб Лакенбах», яке везло паливо в Корею влітку 1953 року, але затонуло, зіткнувшись з іншим судном. Після декількох десятків років спілкування з водою корозія дала про себе знати (плюс шторми). За оцінками фахівців, сьогодні на дні сплять понад 8,5 тис. потенційних джерел нафтового забруднення, більше 6,3 тис. з них - відлуння Другої світової війни. Це був перший великий конфлікт, в якому нафта відігравала важливу роль, і перша війна, в якій танкери ставали головними цілями для ворога. Ну а оскільки побоїще охопило весь світ, вони і лежать по всьому світу. У 2005 році Дагмар Ектін з американської фірми Environmental Research Consulting і його колеги оцінили кількість нафти в таких судах в 2,8-22,7 млрд л. За даними NOAA, в результаті вибуху на нафтовидобувній платформі Deepwater Horizon в море потрапило 780 млн л. Аварія танкера Exxon Valdez виплеснула 40 млн л. Правда, ці катастрофи все одно серйозніше, оскільки старі суду розкидані по океанах і протікають поступово. До того ж деякі з них будувалися спеціально на випадок війни, а тому мають товстою бронею, яка протримається ще дуже довго (наприклад, «Арізона», затонула в 1941 році під час нападу на Перл-Харбор і зберігає 2200000 л). Час ще є. Зараз NOAA готує всеосяжний огляд нафтових корабельних аварій з прогнозом про те, де, коли і скільки доведеться прибирати. Суду корродируют швидше в сильно насиченою киснем або теплій воді, але остання також сприяє наростанню морських організмів на корпусах, які можуть утворювати свого роду додаткову захисну оболонку. Викачування нафти влетить у копієчку. Наприклад, очищення «Джейкоба Лакенбаха» обійдеться в $ 18-22 млн, вважає пані Саймонс: по-перше, нафта вже заподіяла збитків, який треба виправити, по-друге, корабель знаходиться далеко від берега, по-третє, нафта придбала консистенцію арахісового масла, тому її доведеться спочатку нагріти. До того ж ніхто не знає, в якому стані танки і як лежить судно: можливо, до цієї нафти буде дуже важко дістатися ... Підготовлено за матеріалами Discovery News. Джерело: http://science.compulenta.ru | |
|
Матеріали по темі: |