Головна » 2014 » Октябрь » 6 » Вчені виявили 30 тисяч раніше невідомих підводних гір
Вчені виявили 30 тисяч раніше невідомих підводних гір

Європейсько-американська команда вчених оголосила про відкриття тисяч нових гір на Землі, повідомляє BBC News. Мінімальна висота виявлених піків становить 1,5 км. Причина, за якою раніше настільки значні геологічні утворення залишалися непоміченими, - знаходження гір на дні океану.

В число виявлених підводних височин входять гірський хребет в Мексиканській затоці, що утворився близько 180 млн років тому, і гірський масив в Південній Атлантиці, що сформувався 85 млн років тому, коли Африка відкололася від Південної Америки.

Виявити масштабні геологічні структури раніше було неможливим через тонни відкладень, що покривають підводні гори. Завдяки гравітаційним даними, отриманими із супутників, вченим вдалося ідентифікувати наявність під тоннами океанської води гірських хребтів. Всього дослідники виявили 30 тисяч гір, 5000 з яких вище 2 км. Визначення дислокації морських височин важливо для грамотного управління рибними ресурсами: як правило, морські мешканці зосереджуються навколо топографічних максимумів.

Нерівності морського дна важливі для управління течіями і перемішування океанських вод, явищами, які, в свою чергу, грають важливу роль в кліматичних змінах і переміщенні теплових хвиль.

Фото: Markus Gebauer | Shutterstock