Головна » 2012 » Июнь » 2 » Визначено час початку руху кори Землі
Визначено час початку руху кори Землі
  Визначено час початку руху кори ЗемліГеологи провели ізотопний аналіз найстаріших кристалів цирконію з Гренландії і встановили передбачуваний час початку тектонічної активності літосферних плит. За словами вчених, рух земної кори стартувало 3,2 мільярда років тому. Робота опублікована в журналі Nature, її короткий зміст наведено на сайті Університету західної Австралії.
  Вчені аналізували кристали цирконію, відібрані в декількох точках західній Гренландії. Вік кристалів становив від 2,85 до 3,9 мільярдів років. Аналіз змісту в них ізотопів кисню і гафнію показав, що гренландська тектонічна плита проходила у своїй еволюції дві великі стадії - 3,9 і 3,2 мільярдів років тому.
   Між двома цими періодами в геологічній історії Землі сталося перемикання з давнього типу еволюції до такого, який ми спостерігаємо зараз. Саме тоді, за словами вчених, виник сучасний тектонічний режим з утворенням молодої кори в серединно-океанічних хребтах, зонами "поднирювання" (субдукції) під континентальні плити та іншими широко відомими явищами.
   Кристали цирконію - одні з найдавніших мінералів на Землі. Вони утворюються при охолодженні магми, а аналіз їх ізотопного складу є важливим інструментом при вивченні історії планети. Нещодавно завдяки аналізу кристалів цирконію, зібраних в районі Східно-Тихоокеанського підняття, вчені знизили оцінку швидкості утворення тектонічних плит.
   Інша група дослідників приблизно в цей же час запропонувала переглянути спосіб датування, заснований на аналізі ізотопів урану в кристалах цирконію.

Фото: www.priroda.su