Головна » Статті » Теорія географії | [ Додати статтю ] |
У розділі матеріалів: 439 Показано матеріалів: 409-414 |
Сторінки: « 1 2 ... 67 68 69 70 71 ... 73 74 » |
Перші
відомості про ґрунт з'явились у глибоку давнину і пов'язані з виникненням і
розвитком землеробства. Проте протягом кількох тисячоліть розвитку цивілізації
відбувалось лише накопичення фактичного матеріалу про властивості ґрунтів, які
передавались від покоління до покоління. Розвиток ґрунтознавства, як і будь-якої іншої науки, відбувався під впливом потреб людського суспільства, розвитку і зміни суспільних формацій, розвитку культури, стану суміжних наук тощо. Крім того, розвиток науки підпорядкований загальним законам пізнання — від простого до складного, від зовнішнього і випадкового до глибоких внутрішніх закономірностей. |
Інтеграційність
шкільних курсів географії полягає в тому, що в них сфокусовано знання з інших
шкільних предметів про конкретну теорію Землі - як планети, сукупність ознак і
властивостей географічних об’єктів і явищ, способів діяльності в процесі їх
пізнання, сукупності методичних аспектів у формуванні змісту географічної
освіти. Без історичних, біологічних, математичних, фізичних, хімічних знань,
знань з мов і літератури учень не зможе пояснити причинно-наслідкових,
функціональних, родово-видових, логічно-змістових, просторових зв’язків і
закономірностей між географічними об’єктами і явищами, не зможе проаналізувати
їх сутності, порівняти ознак, зробити узагальнення та висновки.
Категорія:Методика викладання географії |
Переглядів:14958 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.03.2010
| Коментарі (0)
|
Позаурочна
навчально – пізнавальна діяльність школярів здійснюється в позаурочний час.
Вона визначається програмою з географії і є обов’язковою для кожного учні. Ця
робота спрямована на оволодіння учнями фактичним матеріалом. який використовують
на наступних уроках. а також на закріплення, розширення, поглиблення і
застосування певної частини змісту після її вивчення.
Категорія:Методика викладання географії |
Переглядів:19006 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.03.2010
| Коментарі (4)
|
Шкільна
програма з географії передбачає обов’язковий мінімум екскурсій у природу в осінній
і весняний період і екскурсії на промислове. сільськогосподарське виробництво
чи транспортне підприємство. Географічна екскурсія – одна з форм організації навчально – виховного процесу в школі. Її проведення таке ж обов’язкове, як проведення вчителем уроку, оскільки екскурсія, яка проводиться за програмою є одним із видів уроку. На уроці – екскурсії процес навчання реалізується не в умовах класного приміщення, а в природі під час безпосереднього спілкування учнів з об’єктами і явищами природи
Категорія:Методика викладання географії |
Переглядів:13207 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.03.2010
| Коментарі (5)
|
Кожен
урок має свою структуру, тобто зовнішні постійні елементи (етапи). Вони
складають макроструктуру уроку. Ознакою уроку як форми навчання є те, що він
має початок і кінець. У макроструктурі кожного уроку початок виділяється в
самостійний етап –" Організація класу до уроку ", а кінець – " Підсумок уроку
". Ці етапи створюють рамки, в яких відбувається процес навчання або його
частина. Крім цих, розрізняють наступні етапи уроку: " Повідомлення теми, мети
і завдань уроку. Загальна мотивація діяльності учнів ", "Формування і засвоєння
нових знань, умінь і навичок ", "Систематизація і узагальнення засвоєних знань,
умінь і навичок”, " Застосування засвоєних знань, умінь і навичок ", "Перевірка
засвоєних знань, умінь і навичок ", " Організація домашньої роботи ". Кожен із
етапів має свою дидактичну мету.
Категорія:Методика викладання географії |
Переглядів:12935 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.03.2010
| Коментарі (0)
|
Під час
роботи на географічному майданчику насамперед поглиблюються знання програмного
матеріалу, формується діалектико – матеріалістичний світогляд, розвитку
спостережливості та аналітичного мисленя учитель має можливість пов¢язувати теоретичний матеріал з практикою, що
забезпечує грунтовність знань учнів. На
географічному майданчику прорводіться систематичні спостереження за погодою у
своїй місцевості, висотою Сонця над горізонтом в різні пори року, тривалістю
дня і ночі, практичні заняття з основ топографії (орієнтування на місцевості,
вимірювання відстаней, складання плану місцевості та ін.), деякі теми "
Атмосфера” і "Клімат”.
Категорія:Методика викладання географії |
Переглядів:17619 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.03.2010
| Коментарі (0)
|