Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 67-72
Сторінки: « 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Південна Африка, сільське господарство, промисловістьУ більшості країн (ПАР, Зімбабве, Ботсвана та ін.) сільське господарство представлене великими високомеханізованими і високотоварними фермами, плантаціями, які належать білим, а також примітивними господарствами африканців у колишніх бантустанах. Середній розмір ферм — до 1 тис. га. У ПАР ферми систематично одержують дотації та субсидії від держави. У бантустанах ПАР і слаборозвинутих країнах регіону середня площа земельного наділу менша ніж 2 га, а 2/3 мешканців взагалі не мають землі.

У багатьох країнах розвиток сільського господарства гальмується докапіталістичними пережитками, нестачею родючих ґрунтів та ерозією ґрунту, посухами, виснаженням пасовищ, низьким рівнем агротехніки тощо.

Рослинництво. Відіграє у сільському господарстві головну роль. У землеробстві переважають споживчі й дрібнотоварні господарства. На східному узбережжі регіону однією з головних сільськогосподарських культур є цукрова тростина. Південні (субтропічні) райони відомі виробництвом цитрусових і винограду.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:23574 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (1)

Південна Африка, загальна характеристика, господарство, Мозамбік, НамібіяДонедавна значну частина економіки регіону контролював іноземний капітал, переважно англійський, американський, французький. Особливо стабільними були його позиції у гірничодобувній промисловості, де йому належало до 90 % потужностей галузі. В його підпорядкуванні перебували численні великі підприємства обробної промисловості, ферми та плантації. Нині сферою дії приватного національного капіталу є роздрібна торгівля, автотранспорт, дрібні промислові виробництва. Іноземний капітал представляють монополії Португалії, Великої Британії, США, Франції та ін.

У багатьох країнах посилюються позиції державного сектору економіки. Наприклад, у ПАР широкого розвитку набув державно-монополістичний капіталізм. У власності чи під контролем держави перебувають запаси благородних та радіоактивних металів, дорогоцінних каменів, лісу, а також пошта, радіо, телефон і телеграф, залізниці, повітряний та морський транспорт, трубопроводи й порти. Держава монополізувала торгівлю деякими товарами, передусім немонетарним золотом. Вона є неподільним власником базових і стратегічних галузей — енергетики, металургії, деяких галузей важкого машинобудування, хімічної промисловості, виробництва добрив, військового спорядження. На Мадагаскарі державний сектор контролює банки, 1/3 промислових підприємств.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9166 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)

Південна Африка, населення, расовий склад, мовний склад, Лесото, БотсванаЧисельність населення. Країни Південної Африки дуже різняться за чисельністю населення. ПАР, наприклад, належить до найзаселеніших країн континенту, а в Ботсвані, Намібії, Лесото, Свазіленді проживає менше ніж по 2 млн осіб (додаток 2).

Демографічні особливості. Природний приріст населення високий — 2,4 % на рік. У країнах, які довше були колоніями, порівняно з іншими, смертність вища. Серед чорних африканців смертність майже вдвічі вища, ніж серед білих. Особливо висока дитяча смертність. Діти у південноафриканських країнах становлять 39 % населення, особи похилого віку — 4 %. Співвідношення між чоловіками та жінками — 49 і 51 % відповідно.

Расовий склад. Корінні жителі регіону — бушмени й готтентоти — мають небагато расових відмінностей. Їм властиве поєднання негрільських (низький зріст) і типово негроїдних (кучеряве волосся, широкий ніс) ознак із деякими особливостями, притаманними монголоїдам (жовтувата, зморшкувата шкіра), слабко виражений епікантус.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:16754 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (1)
Південна Африка, природні умови, ресурси, ПАР, Свазіленд, клімат          Береги Атлантичного та Індійського океанів прямолінійні, порізані слабко. Довжина берегової смуги — 10 828 км. У нечисленних бухтах давно діють морські порти. Біля берегів Південної Африки мало прибережних островів. У більш теплих водах, на північ від 20° пд. ш., береги Мозамбіку оточені кораловими рифами.

Південна Африка розташована у межах Африканської платформи, є плоскогір'ям, зниженим у центрі й піднятим по краях до 1500-2000 м, яке стрімко спускається до приморських низовин. Круті краї платформи на сході та на півдні називають Великим уступом. Окремі його ділянки, що розділені річковими долинами, мають самостійні назви: Іньянга (Вумба), Драконові гори (Лебомбо). Саме в Драконових горах знаходиться найвища вершина регіону — г. Каткін-Пік (3660 м). На крайньому півдні розташована складчаста область Капських гір, які помітно відрізняються за структурою від території Великого уступу.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:25045 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)

Загальні відомост, регіон, Південна Африка, ЕГП, площаЗа площею й населенням Південна Африка є значно меншою від інших регіонів континенту. До її складу входять 11 держав і залежні території, які утворюють дві групи: материкову і мало пов'язану з нею острівну.

Суходолом південноафриканські країни межують з Центральною та Східною Африкою. Регіон має вихід до Атлантичного океану на заході й до Індійського — на сході.

Держави регіону звільнилися від колоніальної залежності тільки наприкінці 60-х років XX ст. Намібія до 1990 р. була останньою з великих колоній в Африці, яка належала сусідній країні — ПАР. Залишаються володіннями Франції о. Реюньйон, Великої Британії — о. Сент-Гелен. ООН не визнає належність островів Майотта (Маоре) Франції та вимагає надання їм права самовизначення щодо подальшого існування.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:11432 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмТранспорт у країнах регіону розвинутий слабко, тому господарські та інші зв'язки між ними є недостатньо інтенсивними. Поодинокі вузькоколійні залізничні магістралі побудовані у Сьєрра-Леоне, Ліберії, Того. Загальна довжина залізничної мережі — 9442 км. У Нігері, Гвінеї-Бісау, Гамбії, Кабо-Верде залізниць немає.

На автотранспорт припадає основне навантаження у товарно-пасажирських перевезеннях. Загальна довжина автошляхів — 411,3 тис. км, з них до 98 тис. км з твердим покриттям. Багато районів, які не мають таких доріг, у період дощів опиняються відрізаними від світу. Автопарк налічує 1170 тис. пасажирських і 704 тис. вантажних автомобілів.

Морський транспорт є важливим засобом зовнішньо-торговельних зв'язків. Ще в колоніальний період на узбережжі було споруджено багато портів — Дакар, Конакрі, Абіджан, Котону, Лагос, Фрітаун, через які відбувається майже вся зовнішня торгівля регіону. Порти Бонні, Форкадос, Буруту (Нігерія) є найбільшими центрами вивезення нафти. Внаслідок низьких податків і пільгових умов надання свого прапора іноземним судновласникам до портів Ліберії приписано 2560 торгових суден загальною тоннажністю 80 млн бр.-реєстр т (2-ге місце після Панами).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6001 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 55-60 61-66 67-72 73-78 79-84 ... 121-126 127-127