Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 67-72 |
Сторінки: « 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
У багатьох країнах
розвиток сільського господарства гальмується докапіталістичними пережитками,
нестачею родючих ґрунтів та ерозією ґрунту, посухами, виснаженням пасовищ,
низьким рівнем агротехніки тощо.
Рослинництво. Відіграє у сільському господарстві головну роль.
У землеробстві переважають споживчі й дрібнотоварні господарства. На східному
узбережжі регіону однією з головних сільськогосподарських культур є цукрова
тростина. Південні (субтропічні) райони відомі виробництвом цитрусових і
винограду. |
У багатьох країнах
посилюються позиції державного сектору економіки. Наприклад, у ПАР широкого
розвитку набув державно-монополістичний капіталізм. У власності чи під
контролем держави перебувають запаси благородних та радіоактивних металів,
дорогоцінних каменів, лісу, а також пошта, радіо, телефон і телеграф, залізниці,
повітряний та морський транспорт, трубопроводи й порти. Держава монополізувала
торгівлю деякими товарами, передусім немонетарним золотом. Вона є неподільним
власником базових і стратегічних галузей — енергетики, металургії, деяких
галузей важкого машинобудування, хімічної промисловості, виробництва добрив,
військового спорядження. На Мадагаскарі державний сектор контролює банки, 1/3
промислових підприємств.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:9242 |
Додав: wiktor |
Дата: 27.08.2010
| Коментарі (0)
|
Демографічні
особливості. Природний приріст
населення високий — 2,4 % на рік. У країнах, які довше були колоніями, порівняно
з іншими, смертність вища. Серед чорних африканців смертність майже вдвічі
вища, ніж серед білих. Особливо висока дитяча смертність. Діти у
південноафриканських країнах становлять 39 % населення, особи похилого віку — 4
%. Співвідношення між чоловіками та жінками — 49 і 51 % відповідно.
Расовий склад. Корінні жителі регіону — бушмени й готтентоти
— мають небагато расових відмінностей. Їм властиве поєднання негрільських
(низький зріст) і типово негроїдних (кучеряве волосся, широкий ніс) ознак із
деякими особливостями, притаманними монголоїдам (жовтувата, зморшкувата шкіра),
слабко виражений епікантус.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:16903 |
Додав: wiktor |
Дата: 27.08.2010
| Коментарі (1)
|
![]() Південна Африка
розташована у межах Африканської платформи, є плоскогір'ям, зниженим у центрі й
піднятим по краях до 1500-
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:25196 |
Додав: wiktor |
Дата: 27.08.2010
| Коментарі (0)
|
Суходолом південноафриканські країни межують з Центральною та Східною
Африкою. Регіон має вихід до Атлантичного океану на заході й до Індійського — на
сході.
Держави регіону звільнилися
від колоніальної залежності тільки наприкінці 60-х років XX ст. Намібія до 1990
р. була останньою з великих колоній в Африці, яка належала сусідній країні —
ПАР. Залишаються володіннями Франції о. Реюньйон, Великої Британії — о.
Сент-Гелен. ООН не визнає належність островів Майотта (Маоре) Франції та вимагає
надання їм права самовизначення щодо подальшого існування.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:11505 |
Додав: wiktor |
Дата: 27.08.2010
| Коментарі (0)
|
На автотранспорт
припадає основне навантаження у товарно-пасажирських перевезеннях. Загальна
довжина автошляхів — 411,3 тис. км, з них до 98 тис. км з твердим покриттям.
Багато районів, які не мають таких доріг, у період дощів опиняються відрізаними
від світу. Автопарк налічує 1170 тис. пасажирських і 704 тис. вантажних
автомобілів.
Морський
транспорт є важливим засобом
зовнішньо-торговельних зв'язків. Ще в колоніальний період на узбережжі було
споруджено багато портів — Дакар, Конакрі, Абіджан, Котону, Лагос, Фрітаун,
через які відбувається майже вся зовнішня торгівля регіону. Порти Бонні,
Форкадос, Буруту (Нігерія) є найбільшими центрами вивезення нафти. Внаслідок
низьких податків і пільгових умов надання свого прапора іноземним
судновласникам до портів Ліберії приписано 2560 торгових суден загальною
тоннажністю 80 млн бр.-реєстр т (2-ге місце після Панами).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6122 |
Додав: wiktor |
Дата: 24.08.2010
| Коментарі (0)
|