Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 85-90 |
Сторінки: « 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
![]() Гори альпійської складчастості в регіоні представлені найбільш високою і складною за будовою частиною Карпат, які в Румунії утворюють велике, неправильної форми кільце, що охоплює половину Східних Карпат, Південні Карпати і Західні Румунські гори. Вони складаються на заході з вулканічних порід, на сході — з флішових і вапнякових відкладів. Найпотужніша система півдня — Дінарське нагір'я, якому властиві карстові форми рельєфу. У регіоні розташовані Трансільванське плато. Македонські гори, Родопи, Стара Планіна тощо. |
![]()
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:5083 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
Енергетика. Базується переважно на ТЕС (працюють на кам'яному і бурому вугіллі) та
ГЕС, побудованих здебільшого на гірських ріках і на Дунаї (наприклад, «Залізні
ворота» в Румунії). Функціонують АЕС у Румунії (одна станція), Словенії (один
реактор потужністю 0,6 млн кВт), Болгарії (6 реакторів потужністю 3,5 млн кВт).
Щорічно країни Південно-Східної Європи виробляють 166 млрд кВт електроенергії.
Нафтопереробна промисловість розвинута в Румунії та Хорватії.
Чорна металургія. Найбільше розвинута в Румунії, Болгарії, Боснії
та Герцеговині, які, крім власної сировини, імпортують її зі Східної Європи
(залізна руда — з України і Росії, вугілля — з Польщі та Чехії).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:7477 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
Роль залізничного
транспорту помітно знизилася. Загальна протяжність залізничних колій —
Морський
транспорт здавна відіграє головну
роль у зовнішній торгівлі, а в Хорватії й Болгарії — ще й у каботажних (між
портами однієї країни) перевезеннях. Швидко розвивається морський торговий флот
у Румунії (2,6 млн бр.-реєстр, т). Серед країн регіону не мають виходу до моря
тільки Македонія та Молдова. Найбільшими портами є Рієка, Спліт, Дубровнік
(Хорватія), Варна, Бургас (Болгарія), Констанца, Бреїла (Румунія), Дуррес
(Албанія), Боснійський Брід (Боснія і Герцеговина), Копер (Словенія) тощо.
Побудовано канал Дунай — Чорне море завдовжки
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6524 |
Додав: wiktor |
Дата: 20.08.2010
| Коментарі (0)
|
Расовий склад. Народи Північної Європи здебільшого належать до
північної групи великої європеоїдної раси. Це переважно блондини зі
світлим чи білявим волоссям, світлою шкірою та блакитними або сірими очима. На
півночі Скандинавії, у Лапландії, живуть саамі, яких відносять до перехідної лапоноїдної
раси, що увібрала в себе елементи європеоїдної та монголоїдної рас.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:9475 |
Додав: wiktor |
Дата: 22.08.2010
| Коментарі (0)
|
![]() Демографічні
особливості. Демографічна
ситуація є досить складною, що зумовлено наслідками Другої світової війни,
зростанням урбанізації та пов'язаним із нею промисловим розвитком держав. Як і в більшості
інших європейських країн, природний приріст населення в останні десятиліття
суттєво зменшився, передусім внаслідок різкого зниження народжуваності, а в Україні,
Росії, Білорусі та Словаччині став від'ємним. Скорочується і чисельність населення
— показники народжуваності нижчі від рівня смертності, що зумовило процес
старіння населення. Помітно збільшилася кількість осіб старших вікових груп (65 років і більше), яка становить 14 % , натомість скоротилася кількість молоді (до 14 років) — 18 % усього населення. За статевим складом населення переважають жінки (53 %).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:8872 |
Додав: wiktor |
Дата: 23.08.2010
| Коментарі (0)
|