Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 91-96
Сторінки: « 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Центральна Європа, промисловість, сільське господарство, Румунія, МолдоваПровідною галуззю економіки країн регіону є промисловість, переважно обробна (машинобудування, металургійний комплекс, хімічна, легка й харчова тощо).

Паливно-енергетичний комплекс. На сьогодні тільки Польща та Україна використовують для енергетичних потреб значну кількість вугілля. Всі інші країни орієнтуються на імпортовані з Росії нафту й газ. Нафтопереробні заводи в більшості країн розміщені біля нафтопроводів: Плоцьк (Польща), Новополоцьк, Мозир (Білорусь), Кременчук, Лисичанськ, Дрогобич (Україна), Братислава (Словаччина), Мажейкяй (Литва).

Виробництво електроенергії становить 1384,8 млрд кВт • год, її виробляють переважно на ТЕС, що працюють на кам'яному і бурому вугіллі, мазуті. Каскади ГЕС побудовано на Дніпрі, Волзі — Камі, р. Ваг (Словаччина). В регіоні (Росія) діє перша у світі АЕС — Обнінська, побудована у 1954 р., потужністю 5 МВт. АЕС фунціонують у Литві (2 реактори потужністю 2,4 млн кВт виробляють 83 % електроенергії в країні, що є максимальним показником у світі), Словаччині (4 реактори дають 44 % електроенергії), Угорщині (на 4 реактори припадає 41 % електроенергії), Україні (16 реакторів потужністю 13,7 млн кВт виробляють 44 % електроенергії), Чехії (20 %), Росії (29 атомних реакторів потужністю 21,3 млн кВт).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:12541 | Додав: wiktor | Дата: 23.08.2010 | Коментарі (0)
Західна Африка, населення, Кабо-Верде , Кот-д'Івуар, Ліберія               Західна Африка населена різноманітними народами, які належать до різних мовних сімей, сповідують різні релігії, використовують різноманітні форми господарської діяльності тощо. Тут знаходяться найбільша за людністю країна Африки — Нігерія і одна з найменш заселених — Гамбія.

У регіоні один із найвищих показників народжуваності, водночас у Малі, Нігері, Гвінеї, Гвінеї-Бісау, Сенегалі зберігається висока смертність населення. Перевищення народжуваності над смертністю зумовлює швидке зростання кількості населення, а низька тривалість життя — швидку зміну поколінь. Середньорічний природний приріст населення — 2,7 %, у Гамбії — 4, Кот-д'ївуарі — 3,4, Нігері — 3,2, Того — 3 %.

У віковій структурі діти до 14 років становлять 40 % населення, а кількість людей віком понад 65 років — всього 3 %. Відносно пропорційне співвідношення між чоловіками та жінками — 49,6 та 50,4 % .

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9745 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, сільське господарство, промисловість, Сенегал, Нігерія В економіці більшості країн переважає сільське господарство, яке є основним джерелом існування переважної частини населення регіону. Провідна роль у його структурі (крім посушливих північних районів) належить землеробству (див. рис. 21). В усіх країнах переважає споживче і дрібнотоварне рослинництво з низьким рівнем агротехніки, головним знаряддям якої є мотика.

Сільськогосподарську техніку й мінеральні добрива застосовують у великих приватних господарствах та на плантаціях агропромислових комплексів. Дрібні господарства землю обробляють без внесення добрив, у деяких з них універсальним добривом є зола, що утворюється при розчищенні вогневим способом лісів під поля. Але вона ефективна лише на короткий час. Заміна мотикового землеробства плуговим зумовлена використанням тяглової худоби. Зрошується менше 15 % оброблюваних площ.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:10192 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмТранспорт у країнах регіону розвинутий слабко, тому господарські та інші зв'язки між ними є недостатньо інтенсивними. Поодинокі вузькоколійні залізничні магістралі побудовані у Сьєрра-Леоне, Ліберії, Того. Загальна довжина залізничної мережі — 9442 км. У Нігері, Гвінеї-Бісау, Гамбії, Кабо-Верде залізниць немає.

На автотранспорт припадає основне навантаження у товарно-пасажирських перевезеннях. Загальна довжина автошляхів — 411,3 тис. км, з них до 98 тис. км з твердим покриттям. Багато районів, які не мають таких доріг, у період дощів опиняються відрізаними від світу. Автопарк налічує 1170 тис. пасажирських і 704 тис. вантажних автомобілів.

Морський транспорт є важливим засобом зовнішньо-торговельних зв'язків. Ще в колоніальний період на узбережжі було споруджено багато портів — Дакар, Конакрі, Абіджан, Котону, Лагос, Фрітаун, через які відбувається майже вся зовнішня торгівля регіону. Порти Бонні, Форкадос, Буруту (Нігерія) є найбільшими центрами вивезення нафти. Внаслідок низьких податків і пільгових умов надання свого прапора іноземним судновласникам до портів Ліберії приписано 2560 торгових суден загальною тоннажністю 80 млн бр.-реєстр т (2-ге місце після Панами).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6136 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
         Північна Африка омивається на півночі Середземним морем, на заході — Атлантичним океаном, на сході — Червоним морем. Довжина берегової смуги — 9337 км. Протяжність регіону 5,7 тис. км із заходу на схід, 2 тис. км із півночі на південь, площа — 10 млн км2.

Велику частину території регіону займає найбільша пустеля світу Сахара площею понад 7 млн км2, у центрі якої підіймаються нагір'я Ахаггар і Тібесті. До 80 % території Сахари — рівнини заввишки 200—500 м, а на узбережжі Атлантики є нижче 200 м. Багато безстічних западин, деякі з них розташовані нижче від рівня моря. Ландшафти Сахари різноманітні: 70 % її території займають кам'янисті, щебенисті (хамади), галечникові (регі), глинисті (серири), піщані (ергі) пустелі, інша територія зайнята гірськими ландшафтами зі щебенисто-кам'янистими пустелями. Переважають пасмові піски (висота деяких з них — до 200-300 м), трапляються округлі й місяцеподібні дюни.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:12759 | Додав: wiktor | Дата: 22.09.2010 | Коментарі (0)
Північна Африка, сільське господарство, промисловість        Вирішальну роль у розвитку економіки країн регіону відіграють держава та іноземний капітал. Держава, міцно утримуючи свої позиції, активно використовує важелі регулювання й планування економіки. Однак планування є обмеженим, навіть там, де воно проголошено однією з основ економічної політики. В Єгипті під час соціально-економічних перетворень, що розпочалися після революції 1952 р., зусилля було сконцентровано на створенні державного сектору, передусім у сферах фінансів, промисловості, зовнішньої торгівлі. В Алжирі державний сектор контролює видобуток нафти й газу, кредитно-банківську систему, зовнішню торгівлю, більшість підприємств обробної промисловості. Після революції 1969 р. у Лівії були націоналізовані іноземні банки й страхові компанії, держава перебрала під свій контроль зовнішню і значну частину внутрішньої торгівлі. В Марокко державі належать електроенергетика, сучасні види транспорту, фосфатна й нафтопереробна промисловість, деякі переробні підприємства. В Тунісі участь держави у промисловості обмежена гірничодобувною промисловістю, енергетикою, металургією, нафтопереробкою, транспортом.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:11441 | Додав: wiktor | Дата: 22.09.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 79-84 85-90 91-96 97-102 103-108 ... 121-126 127-127