Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
Фото: holidaym.ru
Транспорт Значні зовнішні й внутрішні перевезення забезпечує відносно добре розвинутий і різноманітний за складом транспорт. Особливо велике значення мають морський і залізничний, останніми роками швидко зростають вантажні й пасажирські перевезення авто- та авіатранспортом. Залізничний транспорт, як і раніше, відіграє провідну роль у Китаї, Монголії, Японії (тільки у перевезеннях пасажирів). Загальна довжина залізниць — 98 912 км, з яких 1/3 електрифіковані (у Китаї — майже 5 %). За протяжністю залізниць Китай посідає 5-те місце у світі. Проте густота залізничної мережі залишається однією з найнижчих (5,4 км довжини на 1000 км2). З 60-х років XX ст. у Японії почала діяти система швидкісних пасажирських залізниць — Сінкансен протяжністю до 2000 км. Суперекспреси розвивають нею швидкість до 270 км/год. Через країни регіону проходять і євразійські трансконтинентальні залізниці: Пекін — Улан-Батор і Ляньюньчан — Дружба (Казахстан). Швидко зростає автомобільний транспорт, з чим пов'язане прискорене розширення мережі автошляхів, сучасних автострад. Автопарк регіону нараховує 85,7 млн пасажирських і 58,5 млн вантажних машин. Автомобільний транспорт має найбільше значення для перевезення пасажирів та вантажів на незначні відстані, особливо в районах, де у зв'язку зі складним рельєфом мало залізниць. Водний транспорт здавна відіграє істотну роль у житті країн регіону (крім Монголії). Морський транспорт має велике значення як у каботажних, так і в міжнародних зв'язках в Японії, Тайвані, Південній Кореї. За технічним оснащенням японський флот (20,4 млн бр.-реєстр, т) — найсучасніший серед розвинутих країн світу. Великі торгові флоти мають також Китай (14,9 млн бр.-реєстр, т), Сянган (7,7 млн). Південна Корея (6,2 млн), Тайвань (5,7 млн). Серед численних портів регіону найважливішими є: Шанхай (вантажообіг — 165 млн т, 5-те місце у світі), Далянь, Циндао (Китай), Йокогама, Кавасакі, Тіба, Токіо, Осака (Японія). Морський порт Сянгану Куйон складається з 6 терміналів, територія для обробки вантажів — понад 100 га, за обсягом контейнерних перевезень стабільно утримує 2-ге (після Роттердама) місце у світі. У внутрішніх перевезеннях річками, озерами і каналами важливим є судноплавство в басейні р. Янцзи, на яку припадає 65 % судноплавних шляхів регіону. Серед водних шляхів особливу роль відіграє давній Великий канал протяжністю майже 2000 км від Пекіна до Ханчжоу. В Японії річкового транспорту немає. Між островами Хонсю і Сікоку функціонує підводний морський тунель завдовжки 54 км. Зростає роль повітряного транспорту. Загальна кількість аеропортів з постійними рейсами — 216. Японські авіакомпанії «Джапан Ерлайнз» і «Ніппон Ервейз» — серед найбільших у світі. Великі аеропорти — в Сянгані (25 млн пасажирів), Шанхаї, Пекіні, Токіо, Сеулі. Китай та Японія розвивають космічну галузь. Космодроми розташовані у провінціях Ганьсу, Сичуань (Китай) і Танегосима (Японія). Центри управління космічними польотами розміщені у Сіані (Китай) й Кагосімі (Японія). У деяких країнах регіону дотепер домінують традиційні види транспорту — гужовий, в'ючний, велосипедний. У сучасному Китаї існує екзотичний вид транспорту — велорикші. У розвинутих країнах регіону набувають поширення нові форми транспортного обслуговування, до яких належать комплексні системи вантажоперевезень, що об'єднують у межах однієї мережі компанії різних видів транспорту (автомобільний, залізничний й морський; автомобільний і повітряний тощо).
Переглядів: 8356
| Теги: | |
Матеріали по темі: |