Головна » 2011 » Октябрь » 21 » Комети могли спровокувати утворення океанів на Землі
Комети могли спровокувати утворення океанів на Землі
 комета, Земля, вода, океан, Гершель  Астрономи виявили, що комети є типовими рознощиками води в зоряних системах - вважається, що саме таким чином Земля обзавелася власними океанами. Стаття дослідників з'явилася в журналі Science, а її короткий виклад приводиться в прес-релізі на сайті Європейського космічного агентства.
   Об'єктом дослідження виступала зоряна система TW Гідри - оранжевого карлика, розташованого на відстані 176 світлових років від Землі. Зірка оточена протопланетним диском радіусом приблизно 200 астрономічних одиниць (1 астрономічна одиниця дорівнює відстані від Землі до Сонця), вік якого всього близько 10 мільйонів років. Для порівняння, вік Сонячної системи становить приблизно 4,5 мільярда років.
   У рамках роботи вчені аналізували дані про диск, зібрані космічним телескопом "Гершель" Європейського космічного агентства. Їм вдалося виявити сліди води в холодній частині диска - там, де утворюються комети. При цьому вода швидше за все присутня там у вигляді льоду, що покриває частинки пилу. За твердженням дослідників, нові результати наочно демонструють, що складаються з льоду комети можуть бути звичайною справою для планетарних систем.
  Згідно сучасним уявленням, земні океани - результат кометної бомбардування планети, оскільки регіон формування планети був відносно сухим. До недавнього часу, проте, ця теорія не мали практичного підтвердження. Зокрема, співвідношення ізотопів дейтерію і протію в льоді відомих комет перевищувало земне як мінімум в два рази. На початку жовтня 2011 року в журналі Nature з'явилася стаття, в якій наводилися дані про те, що на кометі Хартлі-2, відкритої в 1986 році, була виявлена ​​цілком собі "земна" (у сенсі співвідношення ізотопів) вода.
Фото: geografica.net.ua