Головна » 2010 » Ноябрь » 18 » На західному схилі Арарату, можливо, виявлено метеоритний кратер
На західному схилі Арарату, можливо, виявлено метеоритний кратер
Арарат, вулкан, метеоритний кратер, Єреван        Вчені з Єреванського державного університету і Кембріджського університету виявили відносно великий кратер на західному схилі Арарату.

Кратер знаходиться на висоті близько 2 100 м в точці з координатами 39 ˚ 47 '30''с. ш., 44 ˚ 14 '40''в. д. Його діаметр становить 60-70 м, а глибина сягає 15 м. На фотографії видно, що він має округлу форму з чітко окресленими краями.

На думку авторів відкриття, цей кратер не міг з'явитися в результаті льодовикової ерозії, тому що лінія льодовика зараз проходить на висоті в 3 800 м; при обліку можливих кліматичних змін різниця висот все одно залишається дуже великою. Гіпотеза про його вулканічне походження видається більш розумною, але найбільш імовірним слід вважати метеоритний варіант.

Реконструювати історію появи кратера буде, втім, досить складно: за визнанням дослідників, їм навіть не вдалося ретельно оглянути знахідку, оскільки західний і північний схили Арарату закриті для іноземців. Вся ця область вивчена надзвичайно погано; в процесі сходження автори, наприклад, виявили ще й руїни вірменської базиліки п'ятого чи шостого століть, не внесеної в каталоги.

Повідомлення про новий кратері, яке повинне привернути увагу експертів, буде опубліковано в лютневому номері журналу The Observatory.

Фото:
Джерело:
Категорія: Інші новини | Переглядів: 1853 | Додав: wiktor | Теги: Арарат, метеоритний кратер, Єреван, вулкан | Рейтинг: 0.0/0