Головна » 2010 » Ноябрь » 25 » Озеро посеред пустелі
Озеро посеред пустелі
Тед Максвелл, геолог, озеро, Сахара      Вчені під керівництвом Теда Максвелла (Ted Maxwell), геолога з національного Смітсоніанського музею повітря і космосу (Smithsonian National Air and Space Museum), США, виявили зникле озеро в самому серці пустелі Сахара, в Єгипті, повідомляє Science News. Відкриття було зроблено завдяки знімкам, отриманим з космічного човника. Озеро утворилося близько 250 тис. років тому, а 80 тис. років тому остаточно висохло. Про існування цього озера, розташованого в 400 км від річки Ніл, стало відомо завдяки виявленню останків риб у 80-і роки.

Розуміння того, що такі джерела води існували в той час, коли люди йшли з Африки, допомогло вченим у знаходженні цього озера. Вітри пустелі і піски зруйнували більшу частину регіону, колись наповненого озерами. Інші дослідження знайшли свідчення існування величезних озер на території Чаду, Лівії та Судану.

Максвелл розповів, що вони задумалися над тим, як риба могла потрапити туди. А в 2000 році астронавти з шаттлу «Індевор» (space shuttle Endeavour) зробили високоякісні фотографії цього місця. Вчені проаналізували ці знімки, щоб зрозуміти, як вода зникала з території Північної Африки з тих пір, як з'явилася річка Ніл.

У Єгипті, в регіоні Тушка (Tushka), дослідники виявили територію, в якій могла знаходитися вода після розливу річки. Озеро мало площу близько 350 км і могло поширюватися аж до кордонів сучасного Судану. У той час в районі Тушка було набагато більше дощів, і він був покритий луками. «Озеро розширилося через проливні дощі на півдні, де протікає Ніл, а потім висохло через зміну клімату. Озеро розросталося й зменшувалася протягом декількох тисяч років », - розповів Максвелл.

Нагадаємо, що в 2007 році група фахівців університету Бостона (Boston University), США, під керівництвом геолога Фарука Ель-База (Farouk El-Baz), виявила підземні залишки прадавнього прісноводного озера в посушливому регіоні Дарфур (Darfur) на заході Судану. Приблизно тоді ж дослідники з інституту океанографії Токійського університету (Ocean Research Institute, University of Tokyo), Японія, знайшли гігантське підводне соляне озеро на дні Середземного моря приблизно в 100 км на південний-захід від острова Кріт. За словами представника інституту, концентрація солі в цьому загадковому освіту в 9 разів перевищує її вміст у звичайній морській воді.

Джерело: http://www.vokrugsveta.ru