Головна » 2011 » Январь » 25 » Життя на Землі в Пермському періоді знищили вулкани
Життя на Землі в Пермському періоді знищили вулкани
     Близько 250 млн років тому майже моментально загинуло 95% живих істот у морі і 70% на суші. Вчені з Університету Калгарі вважають, що вони виявили доказ гіпотези про те, що виною тому - найпотужніші вулканічні виверження, що породили хмари вугільного попелу, який справив сильний вплив на світовий океан.

"Це може бути буквально" паруючий пістолет ", незаперечний доказ, який пояснює останнє пермське вимирання видів", - говорить Стів Грасбі (Steve Грасбі), ад'юнкт-професор в Університеті Калгарі і вчений-дослідник Міністерства природних ресурсів Канади.

Такий висновок Грасбі і його колеги зробили після того, як виявили шари вугільної золи в породах, зникаючі тільки у високих арктичних широтах.

На відміну від кінця епохи динозаврів 95 млн років тому, у відношенні якого багато хто сходяться на думці, що він був викликаний наслідками падіння гігантського метеорита, немає загальноприйнятої теорії, що ж викликало останнім пермське (пермському-тріасові) вимирання. Попередні дослідники висунули гіпотезу, що вулканічні виверження крізь вугільні пласти в Сибіру породили значну частку парникових газів, що викликали глобальну зміну клімату.

На момент зникнення видів на Землі був, як відомо, один материк - Пангея. Катастрофічну роль, як вважають вчені, зіграла гігантський ланцюг вулканів, відома як Сибірські траппи, площею близько 2 млн км2. Викид вулканів накрив весь континент, включаючи територію сучасної Канади, де був знайдений шар вугільної золи.

На думку вчених, зола, можливо, викликала ще більше проблем, ніж парникові гази. "На додаток до вулканів, який викликав горіння вугілля, вивергалася високотоксична зола, яка потрапляла на землю і в воду, сприяючи наймасовішого нагоди вимирання видів в історії Землі", - говорить Грасбі.

Траповий магматизм - особливий тип континентального магматизму, для якого характерний величезний обсяг виливу базальту за геологічно короткий час (перші мільйони років) на великих територіях. На океанічної корі аналогом траппов є океанічні плато.
Фото: liveinternet.ru