Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

У категорії матеріалів: 127
Показано матеріалів: 49-54
Сторінки: « 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 21 22 »

Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Південна Африка, загальна характеристика, господарство, Мозамбік, НамібіяДонедавна значну частина економіки регіону контролював іноземний капітал, переважно англійський, американський, французький. Особливо стабільними були його позиції у гірничодобувній промисловості, де йому належало до 90 % потужностей галузі. В його підпорядкуванні перебували численні великі підприємства обробної промисловості, ферми та плантації. Нині сферою дії приватного національного капіталу є роздрібна торгівля, автотранспорт, дрібні промислові виробництва. Іноземний капітал представляють монополії Португалії, Великої Британії, США, Франції та ін.

У багатьох країнах посилюються позиції державного сектору економіки. Наприклад, у ПАР широкого розвитку набув державно-монополістичний капіталізм. У власності чи під контролем держави перебувають запаси благородних та радіоактивних металів, дорогоцінних каменів, лісу, а також пошта, радіо, телефон і телеграф, залізниці, повітряний та морський транспорт, трубопроводи й порти. Держава монополізувала торгівлю деякими товарами, передусім немонетарним золотом. Вона є неподільним власником базових і стратегічних галузей — енергетики, металургії, деяких галузей важкого машинобудування, хімічної промисловості, виробництва добрив, військового спорядження. На Мадагаскарі державний сектор контролює банки, 1/3 промислових підприємств.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9249 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)

Латинська Америка, населення, географія світуОскільки Латинська Америка впродовж тривалого часу була і деякою мірою залишається ареною масових міграцій, її населення є величезним конгломератом місцевих і принесених переселенцями рас, етносів, релігій, культур.

Чисельність населення. У 1999 р. населення Латинської Америки оцінювалося у 472 млн осіб, що становило 8 % населення світу. Майже половина його сконцентрована у Бразилії, Мексиці й Аргентині. Чисельність населення регіону швидко збільшується. У 1800 р. вона дорівнювала 19 млн осіб (2,1 % населення світу), в 1900 р. — 63 млн (3,9 %), в 1933 р. — 125 млн (6,1 %), у 1975 р. — 320 млн (6,5 %).

Демографічні особливості. Країни Латинської Америки належать до категорії країн, що розвиваються, отже більшість із них — до II типу відтворення населення. Менше виражений цей тип у «білих, креольських» країнах. Попри те що Латинська Америка належить до регіонів із зростаючою чисельністю населення, «демографічний вибух» у більшості з них останніми десятиріччями почав згасати. Темпи зростання населення знижуються і становлять у середньому 1,6 % на рік. Цей показник неоднаковий в різних країнах: у багатьох з них темпи приросту населення найвищі у світі (в Гондурасі — 3,5 %, Домініканській Республіці — 3,3, Мексиці, Нікарагуа, Колумбії та Еквадорі — 3,2 %), у розвинутих країнах (Аргентина, Бразилія та ін.) — низькі.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:32721 | Додав: wiktor | Дата: 21.11.2010 | Коментарі (0)

Міжнародні організації, союзи, політичні блоки, НАТО, ОАЄ, АНЗЮС, АНЗЮК, ОАД, Міжнародні організації — одна з найважливіших форм багатостороннього співробітництва між державами. Виникають вони на підставі угоди між учасниками.

Діяльність міжнародних організацій регламентується статутом, ефективність її залежить від ступеня узгодженості між державами.

Міждержавні організації почали існування ще в XVII—XVIII ст., переважно як військові або торгові союзи чи угруповання. Починаючи з 50-х років XX ст., поступово виникла і зміцнилася система міжнародних організацій. Інтеграційні процеси, що виникли в Західній Європі, згодом охопили й інші райони світу, в тому числі країни Північної та Південної Америки, Південно-Східної Азії, Африки. Зростала не тільки кількість міжнародних організацій, а й їх ефективність, зміцнювалися зв'язки між країнами-учасницями.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9371 | Додав: wiktor | Дата: 13.08.2010 | Коментарі (0)

розвиток географії, регіональна географія світуСтановлення і розвиток регіональної економічної і соціальної географії спіту зумовлені історичним розвитком соціально-економічної географії. Зародження географічних знань пов'язане з появою перших античних цивілізацій (середина IV тис. до н.е.). Свого розквіту антична географія досягла у Давній Греції і Давньому Римі завдяки працям Геродота (490 (480)—425 рр. до н.е.), Арістотеля (384—322 рр. до н.е.), Страбона (64 (63) рр. до н.е. — 23 (24) рр. н.е.), Птолемея (90—160) та інших видатних вчених цієї епохи. Наука про Землю античного періоду (завершився у XV—XVI ст.) була цілісною за структурою та описовою за сутністю. Вона містила тільки деякі елементи економічної географії та зачатки ідей районування.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:15668 | Додав: wiktor | Дата: 09.08.2010 | Коментарі (2)

економічні союзи, Амазонський пакт, ОЕСР, Вишеградська четвірка, ОПЕК, ЧРЕС, ЄСПосилення інтеграційних процесів у світовій економіці зміцнило статус економічних союзів та угруповань країн, які ставлять за мету сприяння економічному розвитку країн-учасниць, підвищення рівня життя їх населення та захист економічних інтересів цих держав на світовій арені.

Амазонський пакт. Торгово-економічний блок. Створений на основі Договору про співробітництво в Амазонії, набув чинності у 1980 р.

Склад (8 країн): Болівія, Бразилія, Венесуела, Гайана, Колумбія, Перу, Суринам, Еквадор.

Мета: прискорене спільне освоєння і раціональне використання природних ресурсів басейну Амазонії, захист їх від іноземної експлуатації, співробітництво у створенні інфраструктури.

Штаб-квартира — Ліма (Перу).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9628 | Додав: wiktor | Дата: 13.08.2010 | Коментарі (0)

Південна Африка, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмТранспорт у регіоні розвинутий відносно слабко, помітно виділяється на його фоні транспортна система ПАР. За обсягом перевезень лідирує автомобільний транспорт. Протяжність автошляхів — 725,3 тис. км, з них з твердим покриттям — 96,3 тис. км. Зареєстровано 4505 тис. легкових і 2318 тис. вантажних автомобілів.

Протяжність залізниць — 31,8 тис. км, електрифіковані вони тільки у ПАР і Зімбабве (9400 км). Найбільша густота залізниць у Південноафриканській провінції Трансвааль. На Маврикії, Коморських і Сейшельських Островах залізниць немає, а в Намібії, Лесото і Ботсвані вони переважно перевозять вантажі для ПАР.

Трубопровідний транспорт забезпечує доставку нафти й нафтопродуктів із портів в головні промислові центри ПАР і Зімбабве. Загальна довжина нафтопроводів у цих країнах — 1143 км.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:11734 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 37-42 43-48 49-54 55-60 61-66 ... 121-126 127-127