Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн [ Додати статтю ]

Східна Азія: зовнішні зв'язки, туризм та рекреація
Фото: newsonchina.ru

Східна Азія, природні умови, ресурси, Південна Корея, Тайвань

Зовнішньоекономічні зв'язки

 Більшість країн регіону (крім КНДР) дотримується принципу «відкритих дверей», що передбачає залучення іноземного капіталу, науково-технічне співробітництво тощо. Щодо цього найактивнішою є Японія, на яку припадає майже 6 % імпорту і до 9 % експорту, 15 % прямих закордонних інвестицій світу. Найважливіша тенденція зовнішньоекономічної діяльності країни — перехід від переважно зовнішньої торгівлі до інтенсивної інвестиційної діяльності.

В експорті (1003,8 млрд дол.) переважають:

— у Сянгані — одяг, ювелірні вироби, іграшки, електротехнічні й оптичні товари, текстиль, взуття;

— в Китаї — сільськогосподарська сировина й продукти, вироби народних промислів, сільськогосподарські машини, металорізальні верстати, товари легкої промисловості, спортивні товари, іграшки;

— у КНДР — вогнетриви, магнезитовий клінкер, цемент, швейні вироби, риба;

— у Південній Кореї — морські судна, автомобілі, сталь, електротехнічні й електронні вироби, продукція легкої промисловості, одяг, взуття, риба;

— у Монголії — продукція тваринництва (вовна, шкіри, овчина), гірничорудної й легкої промисловості;

— у Тайвані — електричне обладнання, метали, текстиль, пластмаси;

— у Японії — машини й устаткування, судна, електронні прилади, метали і металовироби, хімічні продукти, товари легкої промисловості.

В імпорті (853,9 млрд дол.) переважає промислова сировина і напівфабрикати, паливо, продукти харчування, на Тайвані — зброя.

Україна найбільше експортує свої товари у Китай, Японію, Південну Корею, закуповуючи їх переважно в Японії, Китаї та Південній Кореї.

 Рекреація і туризм

 Хоча регіон має сприятливі рекреаційні ресурси, проте масовий туризм тут розвинутий недостатньо. За рік регіон відвідують 35 млн туристів, які дають прибуток 22,8 млрд дол.

Передумовами розвитку туристичної галузі є один з найбільших у світі природний й культурний потенціал: Тибет, Каракорум, Тянь-Шань, «Кам'яний ліс» Куньміна, долина р. Лі, «Три ущелини» Янцзи, водоспад Хукоу на р. Хуанхе, зона вулканічної активності на о. Хоккайдо, національний парк «Внутрішнє Японське море», «Три краєвиди» Японії (Мацусіма, Аманохасідате, Ітсукусіма), затока Кагасіма — серед найвідоміших у світі природних об'єктів. У регіоні 27 гір є священними для даосистів, 14 — для буддистів. Природні ландшафти доповнені культурними спорудами (Великий Китайський мур, пагоди, павільйони, арки, храми, даоські, буддійські, в тому числі ламаїстські монастирі, імператорські палаци, вілли, мавзолеї, пам'ятки садово-паркового мистецтва тощо). Їх доповнюють самобутнє театральне мистецтво, характерні види спорту (сумо, карате, кендо, айкідо, кюдо), фестивалі, інститут гейш і чайна церемонія тощо.

Основні центри туризму: Пекін, Шеньян, Сіань, Сучжоу, Лхаса, Сеул, Токіо, Кіото, Нара, Камакура, жертви атомного бомбардування — міста Хіросіма й Нагасакі.

До списку ЮНЕСКО занесено 46 об'єктів:

— у Китаї (28) — г. Тайшань, Великий Китайський мур, імператорський палац династій Мін і Цинь, печери Могао, мавзолей першого імператора Цінь, стоянка первісної людини — сінантропа, г. Хуаншань, гірські курорти і храми Ченде, храм і цвинтар Конфуція, палац Потала у Лхасі, національний парк Лушан, г. Емей і Лушанський Великий Будда, храмовий комплекс г. Уданшань та ін.;

— у Південній Кореї (7) — печерний храм Соккурам і комплекс Пульгукса (VIII ст.), храмові комплекси Хеінса і Чонме та ін.;

— в Японії (11) — 18 монументів давнього Кіото, меморіал Хіросіми, гори Сиракамі, ліс Якусіма, монастир Хорюдзі, замок Хімедзі, історичне село Сіракава, храм Ітсукусіма та ін.

У країнах регіону активно розвивається внутрішній, і зовнішній туризм. Іноземних туристів приваблюють не тільки своєрідна природа та історико-культурні пам'ятки, а й розвинуті економічна, наукова, фінансова сфери (діловий туризм).
Фото:
Джерело:
Категорія: Економічна географія зарубіжних країн | Додав: wiktor (09.12.2010)
Переглядів: 8507 | Теги: зовнішні зв'язки, рекреація, культурний потенціал, туризм, Східна Азія | Рейтинг: 2.0/1
Матеріали по темі:
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar