Головна » 2010 » Март » 26 » Бізнесмени та громадські діячі говорили про виклики глобальної зміни клімату
22:21
Бізнесмени та громадські діячі говорили про виклики глобальної зміни клімату
24 березня відбувся Другий Український бізнес-саміт «Зміна клімату: глобальні виклики та нові стратегії для українського бізнесу». Цей захід зібрав еліту українського бізнесу, науковців та громадських діячів, яким небайдужа проблема.

Саміт відбувся у три етапи: відкриття, пленарна сесія «Зміна клімату: глобальні загрози, відповідь України», паралельні сесії «Вклад українського бізнесу в боротьбу зі зміною клімату», і на «смачненьке» - дебати із відомим тележурналістом Андрієм Куликовим з теми «Зміна клімату: антропологічний міф чи антропогенна проблема?».

Відкриваючи саміт Олів’є Адам, координатор системи ООН в Україні, похизувався, що дійшов до місця події пішки «трошки бензину зекономив». Пан Олів’є відзначив у своєму виступі, що Україна – одна із найбільш енергонеефективних країн світу. Натомість зміни клімату впливають на все – від здоров’я економіки до здоров’я людей, «це серцевивна усіх викликів, які нам кидаються».

Степан Лизун, заступник Міністра охорони навколишнього природного середовища також відзначив, що зміна клімату – це реальне явище для України. Навіть якщо порівняти, раніше лід на водоймах був 30-40 см., цього року – 80 см., тому очікуються великі паводки. Натомість урядовець додав, що на проекти, спрямовані на боротьбу зі змінами клімату, спрямовано 300 млн. євро (100 проектів).

Ханс Райн, перший секретар, керівник відділу III програм зовнішньої допомоги, Педставництво Європейської Кмісії в Україні, підкреслив, що лише Кіотський протокол не може забезпечити зниження температури на 2 градуси. Це стане можливо, якщо основні забруднювачі, зокрема Україна і Росія, стуттєво знизять свої викиди.

Джон Мендоза-Вілсон, директор міжнародних зв’язків та відносин з інвесторами, «Систем Кепітал Менеджмент», накреслив виклики для українського бізнесу у зв’язку зі змною клімату. Серед них: потреби покращити енергоефективність, зменшити викиди парникових газів, необхідність інвестувати у модернізацію виробництва, в майбутньому – введення кліматичного податку... На думку п.Джона, зміни клімату мають враховуватися в бізнес-стратегіях.

Його думку підхопив Жюльєн Перез, менеджер з питань зміни клімату та стійкого розвитку, «Ернст енд Янг», який перелічив ризики бізнесу, зокрема ріст цін на природні ресурси і паливо (33 із 48 нафтових країн вичерпали більшу половину своїх запасів), обов’язкове маркування споживацьких товарів про викиди парникових газів до 2012 тощо. Серед можливостей – скорочення витрат за рахунок енергозбереження, збільшення інтересу інвесторів до екологічно чистих технологій.



Бурхливу реакцію викликав виступ Ірини Ставчук, координатора з питань зміни клімату, Національний екологічний центр України. Вона відзначила: «Кожна людина діє зі своїх інтересів, а шкода наноситься всім разом». Для того, щоб зменшити ризик підвищення температури на 2 градуси, треба зменшити викиди парникових газів на 80 %. Загалом, достатньо 1% ВВП на рік на проекти зі зниження викидів. Пані Ірина наголосила, що Україна – в 20-ці найбільших забруднювачів у світі. Це пояснюється, зокрема, відсутністю національної політики та стратегії зі зменшення викидів. Уряд продовжує надавати величезні субсидії вугільній та атомній енергетиці, що викривлює ринок. В планах нашої держави – побудова атомних реакторів, стимулювання вугільної промисловості. Ірина Ставчук наостанок запропонувала бізнесу деякі поради, як діяти в умовах зміни клімату: зменшити викиди на виробництві, зменшити екологічну шкоду товару, запровадити принцип «зеленого офісу»...

У другій частині саміту представники бізнесу ділилися успішними історіями. Сергій Блощагевич, голова Ради ЗАТ «Оболонь», розповів про досвід свого підприємства. Наприклад, 67% води на підприємстві використовується повторно, постійно вдосконалюються енергоефективні технології (зокрема, впровадження пивної дробини, яка довзоляє переробляти відходи виробництва на екологічно чистий продукт), виробництво палива із відходів пластмаси… За словами п. Сергія, така політика підприємства – це поєднання екологічної свідомості, патріотизму, а також бізнес чинники.

Захід закінчився дебатами, майстерно проведеними Андрієм Куликовим. На них можна було почути як експертну думку, так і думку всього залу. Як виявилось, більша частина бізнесу вірить у те, що кількість екологічних підприємств після саміту збільшісться.


Любов Єремічева

Джерело : Громадський Простір
Фото:
Джерело:
Категорія: Заходи | Переглядів: 1959 | Додав: wiktor | Теги: зміна клімату, бізнес-саміт | Рейтинг: 0.0/0
Матеріали по темі:


Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar