Головна » 2010 » Октябрь » 5 » Вчені закінчили перепис морських мешканців
Вчені закінчили перепис морських мешканців
Світовий океан, морське біорізноманіття     Вчені завершили масштабний проект «Перепис морського життя», що тривав десять років. У ході дослідження було виявлено більше шести тисяч потенційно нових видів морських організмів.

Як повідомляє Lenta.ru, у дослідженні брали участь понад 2,7 тисячі фахівців з 670 наукових інститутів, що знаходяться в різних країнах. Фахівці здійснили більше 540 експедицій і в цілому провели в морі більше дев'яти тисяч днів. Всього в проект було вкладено близько 650 мільйонів доларів.

Крім пошуку нових видів учені збирали інформацію про вже відомих мешканців океанів. Так, дослідники з'ясували, що багато істот, які вважалися рідкісними, виявилися досить поширені в морях.

Крім того, фахівці встановили, що у Світовому океані мешкає в сотні разів більше мікроорганізмів, ніж вважалося до цих пір. За новими оцінками, морські мікроорганізми «відповідальні» за більш ніж 90% всієї океанічної біомаси.

Також задіяні в проекті вчені оцінили, яка частка океанічних видів ще не відкрито: у європейських морях вона становить 10%, в південноафриканських - 38%, в антарктичних - від 39 до 58%, в глибоководній частині Середземного моря - близько 75%, а в водах Австралії - 80%. При цьому про мешканців приблизно 20% від загального обсягу океанічних вод у фахівців немає зовсім ніякої інформації.

Джерело: http://www.focus.ua