Головна » 2010 » Декабрь » 24 » Підкислення Світового океану веде до різких змін азотного циклу
Підкислення Світового океану веде до різких змін азотного циклу
science.compulenta.ru
азотний цикл, Світовий океан, океанічна вода, хімічний склад    Збільшення кислотності морської води може призвести до корінних змін азотного циклу.

Азот - одна з найважливіших поживних речовин в океані. Всі організми від мікробів до блакитних китів за допомогою азоту утворюють білки та інші потрібні з'єднання. Деякі мікроорганізми використовують певні хімічні форми азоту в якості джерела енергії. Одна з груп таких мікроорганізмів - окислювачі аміаку - грає ключову роль у визначенні того, які форми азоту присутні в океані.

Між тим дуже мало відомо про те, як окислення океану може вплинути на життєдіяльність окислювачів аміаку та інших важливих мікроорганізмів.

Майкл Бема з Гавайського університету і його колеги поставили шість експериментів у двох океанах. У кожному разі, коли дослідники підвищували рівень кислотності води, популяції окислювачів аміаку скорочувалися. Результати виявилися на диво схожими в різних регіонах Світового океану.

У ході нітрифікації океанів в атмосферу надходить один з головних парникових газів - закис азоту. Тому за інших рівних умовах зниження інтенсивності цього процесу має принести користь. При падінні рН морської води на 0,1 вчені оцінюють зменшення викидів закису азоту на величину, яку можна порівняти з усіма поточними викидами цього газу в результаті спалювання викопного палива і промислової діяльності.

Цей ефект, втім, може бути знівельовано іншими формами глобальних екологічних змін - наприклад, зростанням осадження азоту в океані або зниженням концентрації кисню в деяких областях океану.

Є й інше можливе слідство. У міру того як двоокис вуглецю, утворена в результаті людської діяльності, буде наповнювати океани, організми, що займаються окисленням аміаку, стануть втрачати свої конкурентні переваги. У віддаленій перспективі це призведе до того, що нітрати перестануть бути основною формою зберігання азоту в океані і поступляться своє місце поновленому амонію.

Зі зменшенням середнього рН океану з 8,1 до 8,0 з нітратів на амоній перейде до 25% особин, що входять в першу ланку харчового ланцюга. Наслідки такого зсуву нелегко передбачити.

Результати дослідження опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Фото:
Джерело:
Категорія: Інші новини | Переглядів: 3151 | Додав: wiktor | Теги: океанічна вода, світовий океан, азотний цикл, хімічний склад | Рейтинг: 0.0/0