Головна » Статті » Теорія географії [ Додати статтю ]

У розділі матеріалів: 439
Показано матеріалів: 115-120
Сторінки: « 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 73 74 »

Загальні відомост, регіон, Південна Африка, ЕГП, площаЗа площею й населенням Південна Африка є значно меншою від інших регіонів континенту. До її складу входять 11 держав і залежні території, які утворюють дві групи: материкову і мало пов'язану з нею острівну.

Суходолом південноафриканські країни межують з Центральною та Східною Африкою. Регіон має вихід до Атлантичного океану на заході й до Індійського — на сході.

Держави регіону звільнилися від колоніальної залежності тільки наприкінці 60-х років XX ст. Намібія до 1990 р. була останньою з великих колоній в Африці, яка належала сусідній країні — ПАР. Залишаються володіннями Франції о. Реюньйон, Великої Британії — о. Сент-Гелен. ООН не визнає належність островів Майотта (Маоре) Франції та вимагає надання їм права самовизначення щодо подальшого існування.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:11434 | Додав: wiktor | Дата: 27.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки, рекреація, туризмТранспорт у країнах регіону розвинутий слабко, тому господарські та інші зв'язки між ними є недостатньо інтенсивними. Поодинокі вузькоколійні залізничні магістралі побудовані у Сьєрра-Леоне, Ліберії, Того. Загальна довжина залізничної мережі — 9442 км. У Нігері, Гвінеї-Бісау, Гамбії, Кабо-Верде залізниць немає.

На автотранспорт припадає основне навантаження у товарно-пасажирських перевезеннях. Загальна довжина автошляхів — 411,3 тис. км, з них до 98 тис. км з твердим покриттям. Багато районів, які не мають таких доріг, у період дощів опиняються відрізаними від світу. Автопарк налічує 1170 тис. пасажирських і 704 тис. вантажних автомобілів.

Морський транспорт є важливим засобом зовнішньо-торговельних зв'язків. Ще в колоніальний період на узбережжі було споруджено багато портів — Дакар, Конакрі, Абіджан, Котону, Лагос, Фрітаун, через які відбувається майже вся зовнішня торгівля регіону. Порти Бонні, Форкадос, Буруту (Нігерія) є найбільшими центрами вивезення нафти. Внаслідок низьких податків і пільгових умов надання свого прапора іноземним судновласникам до портів Ліберії приписано 2560 торгових суден загальною тоннажністю 80 млн бр.-реєстр т (2-ге місце після Панами).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6001 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, сільське господарство, промисловість, Сенегал, Нігерія В економіці більшості країн переважає сільське господарство, яке є основним джерелом існування переважної частини населення регіону. Провідна роль у його структурі (крім посушливих північних районів) належить землеробству (див. рис. 21). В усіх країнах переважає споживче і дрібнотоварне рослинництво з низьким рівнем агротехніки, головним знаряддям якої є мотика.

Сільськогосподарську техніку й мінеральні добрива застосовують у великих приватних господарствах та на плантаціях агропромислових комплексів. Дрібні господарства землю обробляють без внесення добрив, у деяких з них універсальним добривом є зола, що утворюється при розчищенні вогневим способом лісів під поля. Але вона ефективна лише на короткий час. Заміна мотикового землеробства плуговим зумовлена використанням тяглової худоби. Зрошується менше 15 % оброблюваних площ.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9984 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)

Західна Африка, загальна характеристика, господарство, Того, Сьєрра-Леоне, Сенегал Господарство регіону є монокультурним як в аграрному секторі, так і в гірничодобувній промисловості.

Основу економіки становить сільське господарство. Видобувні галузі посідають значне місце лише у господарстві Нігерії та Гвінеї. Обробна промисловість найбільше розвинута в Нігерії та Кот-д'ївуарі. Повсюдно зростання ВВП на душу населення відстає від темпів приросту населення.

У всіх країнах висока частка державного сектору, куди належить більшість промислових підприємств та об'єктів інфраструктури. У Гані держава монополізувала зовнішню торгівлю, банківську й страхову справу, виробництво електроенергії, залізничний транспорт, портове господарство та ін. У Гвінеї-Бісау націоналізовані земля, надра, ліси, транспорт, зв'язок; у Нігерії — банківська система, на4зтовий сектор, деякі галузі важкої індустрії.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:6380 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
Західна Африка, населення, Кабо-Верде , Кот-д'Івуар, Ліберія               Західна Африка населена різноманітними народами, які належать до різних мовних сімей, сповідують різні релігії, використовують різноманітні форми господарської діяльності тощо. Тут знаходяться найбільша за людністю країна Африки — Нігерія і одна з найменш заселених — Гамбія.

У регіоні один із найвищих показників народжуваності, водночас у Малі, Нігері, Гвінеї, Гвінеї-Бісау, Сенегалі зберігається висока смертність населення. Перевищення народжуваності над смертністю зумовлює швидке зростання кількості населення, а низька тривалість життя — швидку зміну поколінь. Середньорічний природний приріст населення — 2,7 %, у Гамбії — 4, Кот-д'ївуарі — 3,4, Нігері — 3,2, Того — 3 %.

У віковій структурі діти до 14 років становлять 40 % населення, а кількість людей віком понад 65 років — всього 3 %. Відносно пропорційне співвідношення між чоловіками та жінками — 49,6 та 50,4 % .

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:9554 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
Західна Африка, природні умови, ресурси, Гана, Гвінея, Гвінея-Бісау           Західна Африка із заходу і півдня обмежена узбережжям Атлантичного океану. На півночі межує із пустелями Сахари, на сході — з улоговиною озера Чад і гірськими хребтами, що простягнулися до затоки Біафра. Довжина берегової смуги — 4098 км.

Майже вся територія розташована у межах Африканської платформи. У рельєфі переважають невисокі (до 200—400 м) вирівняні плато, над поверхнею яких здіймаються гірські масиви Фута-Джаллон, Північногвінейська височина, невисокі гори Того, Атакора тощо.

Низинні рівнини переважно зустрічаються на узбережжі, зайняті нижньою течією рік, що відклали величезні маси алювію. Різної висоти і протяжності уступи, що сформувалися між різновисотними і різновіковими давніми поверхнями вирівнювання, створюють образ гірської природної країни.

Категорія:Економічна географія зарубіжних країн | Переглядів:7817 | Додав: wiktor | Дата: 24.08.2010 | Коментарі (0)
1-6 7-12 ... 103-108 109-114 115-120 121-126 127-132 ... 433-438 439-439