Головна » Статті » Теорія географії » Економічна географія зарубіжних країн | [ Додати статтю ] |
У категорії матеріалів: 127 Показано матеріалів: 31-36 |
Сторінки: « 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 21 22 » |
Сортувати по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Дотепер сільське господарство є основною сферою матеріального виробництва багатьох латиноамериканських країн, хоча загалом по регіону його частка в структурі ВНП становить лише 13 %. Особлива його роль у країнах Центральної Америки і Карибського басейну, для більшості яких експорт продовольства і сировини рослинного й тваринного походження є основним джерелом валютних надходжень. Відсталість сільського господарства багато у чому спричиняє обмеженість внутрішнього ринку навіть найрозвинутіших країн регіону. У галузі функціонують два типи виробничих структур — великі поміщицькі маєтки (латифундії) та дрібні господарства. Приблизно 1 % господарств площею понад 5 тис. га кожне володіють 60 % сільськогосподарських угідь, а 7,5 млн дрібних середньою площею 4,5 га кожне (понад 3/4 усіх господарств) — лише 1/5 угідь. Землі латифундій у рідконаселених районах використовують переважно під екстенсивне тваринництво, у густонаселених — під плантаційне господарство, в якому широко використовують ручну працю. Їх продукція здебільшого продається на зовнішніх ринках. |
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:26288 |
Додав: wiktor |
Дата: 09.08.2010
| Коментарі (0)
|
Країни регіону
мають високий рівень розвитку економіки, лише Ірландія помітно відстає від них.
Структура господарства загалом однорідна. Частка промисловості у ВВП країн
становить 2/5, питома вага сільського господарства разом з лісовим і рибним знизилася
до 2-5 % (в Ірландії - 15 %). Частка послуг щорічно зростає. Країни Західної
Європи відчутно впливають на тенденцію розвитку як європейської, так Західна
Європа не поступається США та Японії за технологічним рівнем базових галузей
промисловості (металургії та металообробки, машинобудування), а в хімічній промисловості
є явним лідером (насамперед завдяки ФРН).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:22886 |
Додав: wiktor |
Дата: 15.08.2010
| Коментарі (0)
|
— межування країн
регіону із Західною та Східною Європою; — вихід до морів Атлантичного
океану: Балтійського, Північного, Норвезького та двох морів Північного Льодовитого
океану — Гренландського та Баренцева; — розташування на
перетині важливих морських і авіаційних магістралей з Європи в Північну
Америку; — сухопутне
сусідство з Росією, що дає перспективу тісних економічних контактів і
величезний ринок збуту, а також морське сусідство з країнами Прибалтики, що впливає
на їх політичну й економічну ситуацію;
— сусідство на південних
кордонах із високорозвинутими країнами ЄС (три країни регіону — Данія, Швеція і
Фінляндія — входять до ЄС).
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6568 |
Додав: wiktor |
Дата: 22.08.2010
| Коментарі (0)
|
Морський транспорт — основний в регіоні. За тоннажем явний лідер — Норвегія (38,3 млн т), яка посідає 1-ше
місце в Європі і 3-4-те у світі за величиною торгового флоту. Основні порти
регіону: Ґетеборг, Гельсінборг (Швеція), Копенгаген, Фредерисія (Данія), Шелдвік,
Гельсінкі (Фінляндія), Нарвік, Осло, Берген (Норвегія). Судноплавство у
Фінській і Ботнічній затоках узимку здійснюється за допомогою криголамів.
Фінляндія має один із наймогутніших у світі криголамних флотів, рибальський
флот Ісландії налічує понад 1000 суден загальним тоннажем 130 000 бр.-реєстр.
т.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:6856 |
Додав: wiktor |
Дата: 22.08.2010
| Коментарі (0)
|
Транспортна
інфраструктура в регіоні залежить від розміщення населення та його економічної
діяльності. В окремих країнах головне призначення транспорту — з'єднати
узбережжя, столицю або порт із внутрішніми районами. Залізниці збудовано
наприкінці XIX — у першій половині XX ст. Загальна протяжність залізничної колії
— 127,7 тис. км, електрифікованих шляхів — усього 5471 км. За обсягами
пасажирських перевезень першість утримує Аргентина, нарощують пасажирообіг
Бразилія і Мексика. Трансконтинентальні залізниці перетинають Мексику,
Центральну Америку (Гватемала), Бразилію — Болівію — Чилі та Аргентину — Чилі.
Головними проблемами латиноамериканських залізниць є різноколійність, низький
технічний стан, вкрай нерівномірний розподіл територією регіону. У 8 країнах
(на Багамських Островах, у Барбадосі, Белізі, Домініці, Гренаді, Сент-Люсії,
Сент-Вінсенті й Гренадінах, Трінідаді й Тобаго) залізничної мережі немає
зовсім.
Категорія:Економічна географія зарубіжних країн |
Переглядів:15264 |
Додав: wiktor |
Дата: 21.11.2010
| Коментарі (0)
|