Головна » 2011 » Март » 24 » Древній океан містив величезні запаси метану
Древній океан містив величезні запаси метану
океан, геологічна історія, метан, протерозой     Гіпотеза про наявність величезних запасів метану в древньому океані може пояснити загадкову аномалію в історії вуглецевого циклу Землі.

Крістіан Бьеррум (Копенгагенський університет) і Дон Кенфілд (Університет Південної Данії) розробили математичну модель для вивчення події «Шурам-Вонока», що мав місце на пізньому етапі неопротерозойской ери. Справа в тому, що в деяких морських відкладеннях, вік яких оцінюється приблизно в 550 млн років, зафіксовані незрозумілі зміни хімічного складу атмосфери, що торкнулися всю планету. А саме: частка важких ізотопів вуглецю впала до рівня, який не узгоджується із загальноприйнятою моделлю вуглецевого кругообігу Землі.

Автори нової гіпотези вважають, що в ті часи морські резервуари метану містили у 2-30 більше газу, ніж сьогодні, і випустили свої запаси в атмосферу відносно швидко - протягом двох мільйонів років.

Давно відомо, що молекули води здатні замикати метан у «клітки» (гідрати метану) - в умовах величезного тиску і низьких температур, зустрічаються на великій глибині. Існує припущення, що вихід магми або різке падіння рівня моря можуть змусити морські сховища швидко випустити накопичений метан в атмосферу.

На думку авторів, безкисневий океан, багатий органічним вуглецем, і атмосфера з відносно низькою концентрацією кисню не змогли вчасно ліквідувати наслідки швидкого «нацьковування» метану.

Результати дослідження опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.
Фото: geografica.net.ua