Головна » 2010 » Август » 23 » Вчені уточнили вік Сонячної системи
Вчені уточнили вік Сонячної системи
вік Сонячної системи, учені, дослідження, радіоактивний розпад    Астрономи уточнили вік Сонячної системи - він виявився на 0,3-1,9 мільйони років старше, ніж вважалося раніше. Стаття вчених з'явилася в журналі Nature Geoscience, її короткий виклад наводить Nature News.

У рамках проведеної роботи міжнародна група дослідників під керівництвом Одрі Був'є провела радіоактивне датування віку Сонячної системи на підставі співвідношення ізотопів свинцю 207Pb і 206Pb в зразках метеорита NWA 2364. Дане небесне тіло впало на Землю в 2004 році і відноситься до так званого класу хондритів.

Крім уточнення віку Сонячної системи вченим вдалося досягти ще одного цікавого результату. Радіоактивне датування включень у NWA 2364 на підставі співвідношення ізотопів алюмінію 26Al і магнію 26Mg (цей метод традиційно використовується для уточнення віку зразків) дозволило отримати той же результат, що й датування на підставі свинцю. Примітно, що в попередніх роботах ці два методи давали результати, що відрізняються приблизно на мільйон років. Тепер дослідникам вдалося узгодити дві шкали.

За словами вчених, збіг датувань означає, що в туманності, з якої колись утворилася Сонячна система (вона була схожа на туманність Оріона), повинно було бути набагато більше ізотопу заліза 60Fe. Основним джерелом цього матеріалу в космосі є наднові зірки, усередині яких перед самою загибеллю цей елемент активно синтезується. На думку дослідників, кілька вибухів наднових зірок ймовірно трапилися у відносній близькості від туманності, з якої сформувалася Сонячна система.

Багато фахівців відзначають, що хоча запропонована в статті Був'є схема добре узгоджується з теорією, вона вимагає додаткової перевірки. Так, необхідно провести датування великої кількості хондритів, щоб з'ясувати, чому попередні дослідження давали різницю в мільйон років.

Джерело: http://www.lenta.ru